Hoi mensen,
Heb hier een volvo 440 staan uit 1991 met choke en deze houdt in op de snelweg alsof de motor geen vermogen meer heeft boven de 90 of 100 km per uur, maar in de stad rijdt ie gewoon goed. Weet iemand waar dit eventueel aan kan liggen, dacht zelf aan de brandstofpomp. Kan het ook aan de accu liggen, want er hoort een 55 ampere accu in maar er zit een 50 ampere accu in. Graag hulp. Alvast bedankt.
Groeten,
Ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee, accu niet.
Kan diverse oorzaken hebben. kromme carbateurvoet lekke inlaatspruitstuk pakking carbrateur schoonmaken en afstellen. Blijft de choke er niet op staan een beetje zodat het mengsel te rijk is? Hoe is de conditie van de motor zelf? kan ook nog zijn dat de aanzuigleiding in de tank verstopt zit of dicht gezogen wordt.
Hoi,
Lekke inlaatspruitstuk is het niet volgens mij, want dat hoor je toch bij het gasgeven onder de motorkap? Heb even de carbarateur bekeken en er hangen twee blauwe stekkers aan de achterkant los, alleen op de carbarateur zelf is plaats voor maar 1 stekkertje. Ik heb de plus aangesloten op de carbarateur, maar dit mocht niet helpen. Heb je nog andere ideeën?
Mvgr,
Ruud
17 jaar
meet de compressie eerst eens.
17 jaar
Wij hebben hetzelfde probleem met onze volvo 440 uit 1991: zodra je boven de 100 km p/uur komt gaat ie haperen en slaat de auto in sommige gevallen zelfs af. Even stilstaan en opnieuw starten en het probleem is weer even weg. Het voelt alsof de auto geen benzine krijgt of dat er ergens valse lucht zit. De garage heeft de benzinepomp vervangen, de bobine was gecorrodeerd en is nu schoongemaakt en ook de slangen van de carburateur zijn schoon. Ze hebben ook nog de carburateur schoongemaakt en met vloeibare pakking weer gesloten. De verdeelkap is ook nog vernieuwd en de hele boel is opnieuw afgesteld, want ook het CO-gehalte klopte niet. Dit alles zorgt ervoor dat de auto weer prima rijdt, maar het probleem is er nog steeds...... Bougies en oliefilter zijn ook recent vervangen.
Kortom: heeft iemand enig idee?
17 jaar
Er gaat teveel benzine(druk) weg via de retourleiding, de oplossing is door er een vernauwing in te maken, bijv. een sproeier van een carburateur of zoiets.
Het nadeel kan zijn dat het brandstofverbruik wat meer word.
Ook even de rotor van de ontsteking controleren op vonk-overslag naar de massa.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar