hallo.
ik zit met een probleem met mijn volvo.
hij start wel maar slaat niet aan.
vonk aanwezig, brandstofdruk aanwezig.
nu heb ik al geprobeert de startonderbreker te verwijderen, maar heeft geen zin.
iemand enig idee?????
MVG Bas de Boer
Geplaatst door decl00ne (0) , lid sinds 11 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden
als hij vonk heeft werkt de startonderbreker krijgt hij ook brandstof in de cilinder, wordt de injectoren bediend?
decl00ne (0), 11 jaar geleden
ik heb de injectoren niet doorgemeten, maar wel de bougies gedemonteerd. die waren nat/zijknat.
jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden
dan vokt hij niet of hij verzuipt doordat de injectoren open blijven staan
decl00ne (0), 11 jaar geleden
ok.
ik heb met bougie in de kabel getest of ie vonkt. hij vonkt gewoon goed, goed genoeg om te starten naar mijn idee.
dus dan blijven de injectoren open staan, wat kan hier de reden voor zijn?
JAN/DODGE (0) PRO, 11 jaar geleden
Misschien het 103 relai?
JAN/DODGE (0) PRO, 11 jaar geleden
Misschien het 103 relai?
Wat zegt de computer?
jacques1967 (0), 11 jaar geleden
Relais 103 voorziet de brandstofpomp van stroom.Ik denk dat je dat kunt vergeten aangezien je bougies ook nat waren. De injectors worden aangestuurd vanaf het grijze relais boven de radiator. Hebben alle injectors wel massa? Bij een 1992 er zitten deze massakabels op de massastrip onder de linker koplamp en kunnen gebroken zijn. Heb ik zelf ook gehad. Let op de stekers op de genoemde massastrip, hier horen 2 zwarte aders per steker te zitten en indien deze afbreken , zie je ze niet omdat het draadje dan in de plastic huls terug trekt. Maar kan ook oxidatie zijn op het relais of massastrip. Meten is weten in deze. Wat heb je overigens veranderd aan de startblokkering? Ik heb de gehele draadbundel hiervan laten verwijderen en alles origineel zonder alarm/startblokkering laten maken. Er zit ergens bij het voetengedeelte ook nog relais , meen dat deze oa voor de startblokkering zijn. Er staat me bij (weet niet zeker meer) dat er ook een vervangend relais (ander type) gemonteerd moest worden indien de startblokkering verwijderd wordt. Maar die info gaf het inbouw/uitbouw bedrijf niet. Ben toen bij een alarm inbouwer geweest, deze kan natuurlijk ook de zaak uitbouwen en weer origineel maken.
Tech-center (0) PRO, 11 jaar geleden
Heel verhaal zie ik . Is je injector rail retourdruk potje niet lek? . Dat ie via het slangetje je spruitstuk vol benzine zet ?
Dat alarm kan je erzo uitslopen heb je alleen een jumper nodig .
Ruud10657 (0) PRO, 11 jaar geleden
103 rode relais in de zekeringenkast (deksel eraf schroeven) is het stuurrelais voor de brandstofinspuiting. Bij mijn weten is het grijze relais boven de radiateur het bekrachtigingsrelais dat de pomp daadwerkelijk aanzet indien dit door 103 gevraagd wordt. Corigeer me maar als ik het mis heb.
MWMautos (0), 11 jaar geleden
Je hebt zeker gelijk Ruud, dit heb je mij ook aangewezen jaren geleden im middels en heb ik grondig uitgezocht. Alleen heb je vaak ook groene 103's. Ik ben zelf maar een keer een rode tegen gekomen, maar wel vaak groene.
Verder heb ik ook vaker de startonderbreking ertussen weg gehaald. Is +-5 minuten werk en geen relais vervangen.
Als je hem doorstart, blijft de bougie ieder draai vonken? Of krijg je maar een vonk?