Min 96er 940 2.3 lpt ic met ECC heeft een koelvloeistoflekkage in het interieur.
Ik ben bang dat de kachelradiateur lek is (ooit eens gezien bij een 960..) want onder het dashboardkastje valt af en toe een druppel op de mat. Tijdelijk een lekstopper ingegooid. Bij toeren maken > 3000 waarbij de auto moet trekken komt er af en toe ook een waas van koelvloeistoflucht het interieur in. Airco werkt prima zoals het moet. Afgelopen winter had ik ondanks de airco af en toe last van beslagen ruiten (denk door de lekkage).
Het is niet de kachelkraan, want die zit links heb ik gehoord.
Is er nog een andere methode om te zien wat lekt, voordat het hele dashboard wordt uitgebouwd?
Ik heb begrepen dat dit een niet veel voorkomende reparatie is. (en lekker kostbaar met een uur of tien :-( )
Groet,
Jasper
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inderdaad kachelradiateur lek. Kachelkraan hangt onder de motorkap, dus die kan het niet zijn.
Radiateur vervangen is ongeveer 8 uur werk. Onlangs nog 1 vervangen. Nieuwe kost 129,- ex. btw.
Dashbord hoeft er niet uit.
Gr.
Oplossing idd het vervangen van de kachelradiateur. Was zo lek als een mandje.
14 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar