Hallo kan iemand mij helpen, mijn volvo s40 trekt niet goed meer en gaat niet boven de 3000toeren ik heb een paar stukken vervangen zoals luchtmassameter ,egr klep , een buisje die gescheurd was maar probleem blijft het zelfde...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen problemen met starten of stationair?
Turbo in orde? waarschijnlijk wel, want dan had je meer klachten gehad. Je moet het gaan zoeken in de vacuümslangetjes ergens is het gescheurd of de 2 kleppen (worden gangmakers genoemd) is er een van defect. De foto die ik er bij gezet hebt kan misschien niet helemaal kloppen, maar onder aan het blok zie je een bruin ding zitten ( dit is een van de gangmakers) volg eerst de vacuümslangetjes naar het begin. Het mooiste zou zijn als je een vacuüm pompje hebt en dan stap voor stap vacuüm er op zetten. als het vacuüm weg loopt de slang volgen en kijken of er een scheur in zit of doormidden.
[url=http://postimg.org/image/6fzxf88dx/][img]http://s10.postimg.org/6fzxf88dx/image.j...[/img][/url]
Dankje wel maar mijn garagist zegt dat het door de roetfilter is zou het ook daardoor kunnen zijn?
Bij het starten heb ik niet echt een probleem , juist moet ik elke keer mijn auto met startkabels op starten
Maar welke slangetjes bedoel je ? En waar zitten die juist?
Ik heb alle slangetjes bekeken maar niks gevonden
Zou het injectotoren zijn van mijn wagen?
Gezien de vragen begin ik me af te vrqgen of je wel een professional bent.
Een professional krijgt meestal andere antwoorden dan een particulier omdat bij een professional enige kennis wordt verondersteld.
Het kan van alles zijn. Als je dat soort vragen stelt bij een elektronische inspuiting is het antwoord bijna altijd ja.
Waarom/waardoor denkt je garagist dat het je roetfilter is?
Heeft hij soms de foutcode(s) uitgelezen en zo ja, wat waren deze dan? (Liefst compleet met nummers).
Is er proef gereden met aangesloten diagnose apparatuur? En zo ja, welke apparatuur (merk type?).
Roetfilter moet elke 120.000km vervangen worden!
Laat aub ook de waarde van je verschildruksensor ( van je roetfilter ) controleren, deze geeft ook vaak problemen.
Net zoals Highway zegt het kan goed je gangmaker zijn ( turboregelklep ).
Deze motoren hebben maar 1 gangmaker een 2.0 Diesel heeft er wel 2.
En alle andere "zwakke" onderdelen zoals EGR en luchtmassameter heb je al vervangen.
En ja turbo's gingen in het begin ook weleens stuk deze kun je controleren door de speling op je schoepenwiel te voelen, meestal als deze stuk is hoor je dat wel of rookt de auto.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar