close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Volvo S40/V50 1.6D Aanschafadvies mbt Turbo

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

Beste specialisten,

Ik ben dol op de Volvo s40 en heb nu een hele leuke gevonden uit september 2006 met 192.000km op de teller voor een gunstige prijs. Helaas heb ik op het internet hele enge verhalen gelezen over het 1.6 PSA blok dat er in ligt... De turbo zou problemen geven en in bijna alle gevallen zou het hele blok dan vervangen moeten worden..

Ik heb aan de verkoper (particulier) gevraagd of de turbo ooit vervangen is, het antwoord was nee. Ook zou hij er zelf nooit problemen mee hebben gehad..

In hoe verre is het een gok om deze auto te kopen? Is het juist goed dat de turbo nooit vervangen is of moet ik gezien de kilometerstand het ergste verwachten?

Belangrijkste en laatste vraag: indien ik deze auto naar een garage/volvo specialist zou brengen voor een kleine aankoopkeuring, zou hij dan in staat zijn om te kijken of het blok/turbo problemen gaan krijgen in de toekomst? Of is dit absoluut niet in te schatten/controleren?

Graag uw hulp.

Groetjes,

Pedram

Geplaatst door

Culemborg88 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mijn advies is laat een aankoopkeuring doen bij een dealer in je buurt en dan wordt je auto geheel technisch nagekeken en eventueel storingsgeheugen uitlezen i.v.m. opgeslagen storingen.
De dealer kijkt dan ook specifiek de ''min'' punten van deze auto na.
Min punten kunnen zijn:
-condensor die lek is (airco)
-lekkage bij verstuivers
-of onderhoud goed is nageleefd, roetfilter elke 120.000km vervangen
-hoeveelheid additief (als auto dit heeft) elke 60.000km bijvullen
-verschildruksensor van het roetfilter
-EGR klep
-Turboregelklep
-Lekke waterpomp
Wat betreft de turbo ik heb er zo'n 3 vervangen, maar dat kwam meestal door achterstallig onderhoud door bijvoorbeeld lekkende verstuivers, lek in je laadluchtsysteem of een roetfilter die ''verstopt'' zat en je turbo zijn uitlaatgassen(druk) niet kwijt kan.

Herman BMW 0
badge

12 jaar

Beste leden
Problemcar.nl houd zich voornamelijk bezig met het oplossen van technische problemen.
Om eigenschappen van voertuigen te bespreken zijn er een tal van mediums te vinden waar u antwoord zult vinden op al uw vragen.
Natuurlijk willen we u best een stukje op weg helpen:

www.autoweek.nl www.autozine.nl

Indien iemand de vraagsteller toch van informatie wil voorzien, kan dat doen door de vraagsteller rechtstreeks per email te benaderen.

Moderator Problemcar

Highway 640
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.