ik hoop dat iemand mij kan helpen met het probleem met mijn s70
als ik de auto pak na wat langer stil staan start de auto gewoon zou ik hem naar een tijdje weer uit doen
dan kan ik hem de eerst 5 tot tien minuten niet starten
hij start wel loop 1200 toeren en zakt terug naar 800 toeren en valt dan dood
na direct weer te starten blijft hij dit doen
en even met rust laten 5 min en dan weer proberen en dan blijft hij lopen en je kan de hele wereld mee rond rijden
het is er lastig met tanken of zo iets
ik snap er niks van auto verder super
auto heeft alle beurten gehad bij de dealer
ben vandaag naar de volvo dealer geweest
om te laten onderzoeken
hij geeft geen storing aan in de computer
gas computer is verwisseld maar geen reseltaat
injetoren zijn goed zijn getest
zekering bekeken ook goed
brandstof druk ook goed
sensor in de versnelingsbak ook verwisselt ook goed
hun conclusie was wel dat hij word afgesloten op de injectoren aangezien hij altijd op benzine start
vedere info
volvo s70 op g3
2.5 liter
automaat
km 186.000
ik hoop dat iemand mij even kan helpen
want bij de volvo zitten ze ook met de handen in het haar
het is net of er iets warm word en dan even de boel belazert en dan later weer goed is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ring rond het contactslot doet wel eens vervelend, hieraan zit een stekkertje, reinig de contacten eens.
Heb dit meerdere malen meegemaakt, starten, direct afslaan, en dan vrijwel gelijk weer lopen.
Succes!
Inderdaad, de dealer heeft zeker niet de startbokkering uit gelezen. De kans dat daar ee foutcode in zit over de antenne ring is aanwezig. Beter is de ring te vervangen.
hoi
bedankt voor de reatie
ik ga dit eens proberen
als ik een nwe ring moet plaatsen kan ik die ook los kopen of moet er een compleet nwe contact slot in ?
[quote=paulmichiel]Ring rond het contactslot doet wel eens vervelend, hieraan zit een stekkertje, reinig de contacten eens.
Heb dit meerdere malen meegemaakt, starten, direct afslaan, en dan vrijwel gelijk weer lopen.
Succes![/quote]
16 jaar
Ring kan je los vervangen, kappen van de stuurkolom losmaken en je ziet hem zo zitten. Eerst even connector reinigen helpt dit niet vervangen. Hoeft niet ingelezen te worden.
Succes!
weet ik niet of ze de startblokeering uit ge lezen hebben
ze hebben met een draagbare kast in de auto hem uit gelezen met de stekker in de arm concole
ik vroeg ook nog naar de startblokkeering of die het kon wezen ze zijden dat er geen melding als fout code was
en als deze het was dan starte de auto niet eerst
ik weet niet of dit zo is wel of niet starten als de startblokkeering kapot is
[quote=toezicht]Inderdaad, de dealer heeft zeker niet de startbokkering uit gelezen. De kans dat daar ee foutcode in zit over de antenne ring is aanwezig. Beter is de ring te vervangen.[/quote]
16 jaar
oke
kan ik de ring alleen bij de dealer krijgen of ook bij een lasolac brezan ?
ga ik even proberen
[quote=paulmichiel]Ring kan je los vervangen, kappen van de stuurkolom losmaken en je ziet hem zo zitten. Eerst even connector reinigen helpt dit niet vervangen. Hoeft niet ingelezen te worden.
Succes![/quote]
16 jaar
Luchtmassa meter eens uitwisselen ik heb in het verleden ook soortgelijke problemen gehad met mijn S60 T5.
lees hier de topic maar: https://problemcar.nl/topic/volkswagen/k...
16 jaar
[quote=paulmichiel]Ring kan je los vervangen, kappen van de stuurkolom losmaken en je ziet hem zo zitten. Eerst even connector reinigen helpt dit niet vervangen. Hoeft niet ingelezen te worden.
Succes![/quote]
hoi
ik de contacten gereinigt
maar geen reseltaat
stekker er afgenomen en toen gestart en dan loopt hij helemaal niet en dan is het stoorings beeld ook anders
dan start hij helemaal niet ook niet even
stekker er weer op gedaan en dan is mijn oude storing er zo nu en dan weer
dus ik denk dat het probleem daar niet zit
probleem zit hem ook niet in de sleutel
want ik heb de andere geprobeert en daar doet hij het zelfde mee
ik ga nu maar eens de lucht massa meter onder de loep nemen
zo als iemand anders zij
maar als u mog iets weet hoor ik het graag
want dit is erg vervelend hoor
groetjes
16 jaar
inderdaad, als de stekker los ligt dan start hij helemaal niet meer. Je hebt de andere sleutel geprobeerd en dat helpt ook niet dus zou ik nu de ring vervangen is altijd goedkoper dan de luchtmassameter. Ik zie het daar nog niet in zitten.
[quote=toezicht]inderdaad, als de stekker los ligt dan start hij helemaal niet meer. Je hebt de andere sleutel geprobeerd en dat helpt ook niet dus zou ik nu de ring vervangen is altijd goedkoper dan de luchtmassameter. Ik zie het daar nog niet in zitten.[/quote]
is dit de ring die om je sleutel zit waar 0 1 11 111 plastic behuizing op staat met de groene stekker er aan en een lampje er in voor je sleutel gat te verlichten ?????????????????????????????
groetjes
16 jaar
Ja, dat is het een of 2 clipje in drukken er naar voren er afschuiven. Kans is aanwezig dat de dealer het heeft liggen. Ik heb geen ervaring met imitatie.
[quote=toezicht]inderdaad, als de stekker los ligt dan start hij helemaal niet meer. Je hebt de andere sleutel geprobeerd en dat helpt ook niet dus zou ik nu de ring vervangen is altijd goedkoper dan de luchtmassameter. Ik zie het daar nog niet in zitten.[/quote]
hoi
ik heb net een ring besteld
trouwens er zit geen lucht massameter op deze auto alleen een tempratuur voeler
dus de massa meter is het niet
ze hadden het er over dat de computer het ook nog kon wezen
maar daar zit ik echt niet op te wachten
we zullen zien wat het gaat worden
groetjes
16 jaar
Klopt zit nog niet echt een lmm op maar de computer zou ik me niet zo druk over maken komt zelden voor.
ik had een vraag is het een vialle gassysteem of een originele necam gassysteem?
in beide gevallen starten ze op benzine dus zou het een brandstofpomprelais kunnen zijn of het motormanagementrelais.
hij is van 1998 dus zal nog wel een gewone bobine hebben met een ontstekingsmodule erachter geschroefd kan zijn dat die als hij te warm is niet meer werkt.
en wat bedoel je met niet starten?
gaat hij wel rond maar slaat niet aan of gaat de startmotor ook niet rond?
want het elektrisch gedeelte van het contactslot is ook weleens het probleem!
hoi
leuk dat u reageerd
ja het is een vialle gassysteem en 2006 ingebouwt
ja start op benzine
we hebben de gascomputer ook verwisseld en geen verandering en daar zitten ook relais in voor het open en sluiten van het brandstof systeem gas en benz
maar dit hielp ook niks
ja gewone bobine
wel starten ongeveer 1200 toeren
zakt naar 800 toeren en valt dan doodt en uit
naar 10/15 proberen blijft lopen hij wel lopen
ja startmotor loopt gewoon
en motor loopt ook gewoon maar valt dan gewoon weer dood
en dan kun je weer op nwe proberen
heb het laast ook gehad als hij koud was
groetjes
[quote=Herman Scholten Volvo]ik had een vraag is het een vialle gassysteem of een originele necam gassysteem?
in beide gevallen starten ze op benzine dus zou het een brandstofpomprelais kunnen zijn of het motormanagementrelais.
hij is van 1998 dus zal nog wel een gewone bobine hebben met een ontstekingsmodule erachter geschroefd kan zijn dat die als hij te warm is niet meer werkt.
en wat bedoel je met niet starten?
gaat hij wel rond maar slaat niet aan of gaat de startmotor ook niet rond?
want het elektrisch gedeelte van het contactslot is ook weleens het probleem![/quote]
16 jaar
[quote=paulmichiel]Ring rond het contactslot doet wel eens vervelend, hieraan zit een stekkertje, reinig de contacten eens.
Heb dit meerdere malen meegemaakt, starten, direct afslaan, en dan vrijwel gelijk weer lopen.
Succes![/quote]
hoi
ik heb de contact ring vervangen met een nwe maar geen reseltaat
het probleem is nog steeds aan de orde
iemand nog andere ideeen ?
hoor het graag
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar