auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V40: Volvo start soms niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Beste,

Ik heb sinds vorige week donderdag een start-probleem met mijn volvo v40.

Ik donderdag kwam uit mijn werk en deed kort boodschappen en daarna deed de auto het niet. Als eerste dacht ik dat misschien de benzine misschien op was. Dus jerrycan gehaald en bijgevuld, maar haalde niks uit. Kabels nagekeken, Bobines schoongemaakt (waar de bougiekabel op zit) en gecontroleerd of er toevoer van benzine was (had geen gereedschap) en na ongeveer 1,5 uur verder te zijn startte de auto zo ineens weer. Olie bijgevuld, koelvloeistof bijgevuld, benzinetank vol getankt e.d.

Vrijdag mee naar me werk gereden's ochtends (geen problemen met starten) en terug gereden 's middags (geen problemen met starten).

Zaterdag de auto gestart en 10/15 min. laten even bij de benzinepomp de auto laten draaien (2 min hooguit) om even worstjes te kopen en toen ik terug kwam was de motor uitgevallen. Had ondertussen ook alvast gereedschap in mijn auto gelegd. Dus toen eerste de bougies eruit gehaald, contact gemaakt met blok en mijn vriendin laten starten. Alle 4 de bougies habben geen vonk. Dus de bobines los gehaald en ook de onderkant (contact met blok) schoongemaakt en licht opgeschuurd, haalde ook niks uit.

Na ongeveer weer een uur bezig te zijn geweest en ik dacht dat het misschien in de antenne-ring of sleutel (immobilizer) zat dus de sleutel een keer of 20 in het contact heen en weer gehaald, op contact gezet en mijn motormanagement lampje knipperde ineens (oranje vierkantje met groen driehoekje erin). Geprobeerd te starten, werkte niet. Vervolgens van contact af en weer op contact, het lampje knipperde dit keer niet en weer geprobeerd te starten en hij deed het ineens weer.

*Overigens brandt het lampje met de auto waar het kruis doorheen staat (immobilizerlampje) al sinds vorig jaar oktober.

Aangekomen op plek van bestemming, auto na 2 uur ongeveer 1 km verreden naar volgend adres (auto startte prima) en daar een half uur gezeten en auto startte weer niet. Sleutel weer heen en weer halen, aantal keer op contact en van contact af en weer 1x dat het motormanagementlampje knipperde (met de snelheid van het gordel signaal) maar niet meer aangekregen.

Toen met andere auto verder gegaan en volgende dag naar de auto toe en wou nog is proberen (had ik gelezen op internet) om de deur 5x op slot en van slot te doen en de accu even los te halen, maar was niet nodig hij startte zondag in 1x zonder problemen.

Maandag geen problemen gehad ('s ochtends naar mijn werk en 's middags terug)

Dinsdag ochtend en middag geen problemen, even weer boodschappen gedaan en weer niet willen starten, paar keer geprobeerd en na 5 minuten deed hij het ineens weer.

Woensdagochtend auto niet aangekregen en tot op heden loopt het niet meer (woensdagmiddag nogmaals geprobeerd)

De motor draait wel rond, maar slaat niet aan.

Vorig jaar nog startmotor vervangen, dynamo laten reviseren, bougies vervangen, bougiekabels vervangen, 1 bobine vervangen, nieuwe accu erin en nieuwe sleutel laten maken en laten inlezen.

Ik heb geen flauw idee waar dit zeer willekeurige probleem vandaan komt. De bougies geven totaal geen vonk (alle 4 niet)

Graag jullie idee hierover?

M.v.g.

Ward

Geplaatst door

ward1989 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedankt voor alle reacties??

Het probleem is opgelost. Het was de BDP-sensor (Bovenste Dode Punt-sensor). Ook wel motortoerental-sensor, krukas-sensor, vliegwiel-sensor of dus bdp-sensor genoemd.

Warme start gaf in eerste instantie de problemen en later wou hij dus helemaal niet meer starten.

Ik heb de stekker van de bdpsensor (als je voor de stekerbeugel staat, de tweede van links) los gehaald en de weerstand gemeten (behoort tussen de 200 en 350 ohm te zitten) en deze had een waarde van 650 ohm.

Op de sloop een nieuwe gehaald voor 30 euro en hij start en loopt weer als vanouds!

Gr. Ward

ward1989 0

13 jaar

.

ward1989 0

13 jaar

.

ward1989 0

13 jaar

.

ward1989 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.