ik heb een nieuwe volvo v40 waarschijnlijk ingevoerd uit italy. 1) Op de factuur staat nochtans vermeld een "tweedehands voertuig", dit enkel volgens de verkoper om administratieve redenen. Wat zou deze administratieve reden kunnen zijn?
2) Zijn deze wagens beterkoop in italy dan in Belgie?
3) Is de samenstelling van een SPORT LINE pakket verschillend in Belgie ten opzichte van italy?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste,
het is juist dat uitrusting van de voertuigen bestemd voor Italie anders zijn dan bestemd voor Belgie, alsook de euro normen inzake milieu zijn anders; de normen voor Belgie zijn zwaarder dus ook duurder voor Belgie
groeten
Maar waarom staat op de bestelbon verkoop van een "nieuwe" wagen en op de factuur verkoop van een "tweedehands" voertuig. De genoteerde km. stand = 0 km. De wagen is voor de verkoop naar de autocontrole geweest en is vergezeld van een keuringsbewijs! De wagen moet pas in het jaar 2007 naar de autocontrole.
21 jaar
beste,
nieuwe wagens dienen aan de belgische keuringseisen te voldoen, ingevoerde tweedehandswagen dienen aan de normen van het land van herkomst te voldoen,(die voor Italy minder streng zijn)(meestal gaat dit alleen over de uitlaatgas normen die in belgie als een van de strengste zijn) de belgische keuring gaat alleen over de veiligheidskeuring en controle over de europese normgeving
groeten
Geachte, mijn volvo V40 wagen is geen tweedehandse maar een nieuw voertuig met 24 maanden fabriekswaarborg.Volgens verkoper Cardoen in Belgie is de autokeuring louter administratief, wat ik niet begrijp! Groeten
21 jaar
Indien ik het goed begrijp is van mijn nieuwe Volvo V40 ingevoerd uit Italy, via de autokeuring een "reeds gebruikt voertuig" gemaakt, om te kunnen ontsnappen aan de meer strengere wetgeving van Belgie?
Wat zijn voor mij de eventueel nadelige gevolgen?
Groeten.
20 jaar
beste,
op gebied van wetgeving is er geen enkel nadeel, er is een europese wetgeving die meld dat een ingeschreven voertuig in een aangesloten europees land conform alle aangesloten landen zijn,
technisch bestaat er de kans dat er onderdelen enkel bestemd voor de italiaanse markt niet via de belgische importeur verkrijgbaar en dat deze via de paralell invoer moet worden gezocht,
groeten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar