auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V40 1998: stotterende diesel

Bouwjaar: 1998, Motorinhoud (cc): 1900

Hallo,

Het volgende probleem, een redelijk goed startende koude motor (180000 km)die dan vervolgens bij een constant toerental (stat. of hoger)steeds terugvalt en flinke pluimen blauwe rook produceert.

Eenmaal op temp. voel je af en toe nog een tuk aan de versn.pook, optrekken is koud of warm geen probleem.

Brandstofsys. of kleppen? Graag een reactie.

Groeten, een volvo liefhebber (nog steeds)

Geplaatst door

Carlo1517 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk een verstuiver die af en toe blijft hangen, kan ook lucht zijn in de branstofilter

sarabande99 0
badge

21 jaar

Hallo, inmiddels foutcode efi 235 uitgelezen (uitlaatgasrecirculatieklep)onderdruk gemeten en is voor de klep de juiste waarde -0,95 , achter de klep 0,05 correct volgens ath kluwer. Verstuivers getest door één voor één aflaten van druk en de motor reageerd hier ook op. Verstuivernaaldsensor is ook OK. Stemmen gaan op defecte variabele inspuittijdklep? Kan echter in ath geen manier vinden om deze te testen. Door het koudere weer worden de symptomen steeds erger (Blauwe rook, stotteren bij laag constant toerental) tot hij op temp. is maar blijft inhouden en pluimen. Ideeën iemand?

Carlo1517 0

21 jaar

Hoi,



Klepspeling controleren c.q. afstellen.

koudstartvervroeger op de brandstofpomp zal ook wel defect zijn.

Dit is op de volgende manier te controleren.

zet de auto op contact en dan moet een rond klepje voor aan op de pomp meestal zit er een zwart rubber over dit klepje de pomp een snel tikkend geluid geven van ong. een halve minuut.

waneer het kort of nauwelijks tikt is het defect.

als je deze 2 gecontroleerd hebt of vervangen/afgesteld weet ik bijna voor 100% dat de motor als een zonnetje loopt.

volvoxc90 0
badge

21 jaar

Jawel hoor, klep tikte niet, dus één besteld bij de dealer (€220,- bruto ex). Dacht bij mezelf schroef dat ding der is uit en ga 'm zo is proberen aan een voeding van 12 volt (kapot is hij toch al)en wat denk je dat ding begint te klikken, dus weer teruggezet en klikt nu ook weer als het contact wordt aangezet.

Om kort te zijn hij loopt inderdaad weer als een zonnetje.

Hartelijk dank voor de tips..

Carlo1517 0

21 jaar

Zelfde klacht als hierboven,zelfde gedaan en auto loopt weer perfect!!Zo zie je maar weer,deze site werkt!!!!Bedankt.....

arnold690 0
badge

21 jaar

[quote=volvoxc90]Hoi,
koudstartvervroeger op de brandstofpomp zal ook wel defect zijn.

Dit is op de volgende manier te controleren.

zet de auto op contact en dan moet een rond klepje voor aan op de pomp meestal zit er een zwart rubber over dit klepje de pomp een snel tikkend geluid geven van ong. een halve minuut.

waneer het kort of nauwelijks tikt is het defect.[/quote]
Dit is voor mij nu actueel.
V40 1.9 td 1997.

Vraag:
a- kun je dat controleren ook doen als de motor reeds even gelopen heeft? Of kan het als hij 10 minuten stil gestaan heeft? Of moet hij echt helemaal koud zijn?

b- bij mij doet hij (indien helemaal koud dus niet gelopen) pas na meerdere seconden eventjes krkrkrrrrrr gedurende 2 seconden, dan 10 of 15 sec helemaal niks en dan nog een keer krkrkrkrrrr 2 sec lang, verder niks.
Is dit okee?

Bob

Bob1331 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.