Volvo V50: Volvo V50 hoger verbruik

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

'k Heb een V50 uit 2006 (diesel). Na roetfilter vervangen toch wel problemen met brandstofverbruik. Eerst stijgend oliepeil. Lijkt te zijn opgelost door vervangen van vier injectoren. 't Geval wil dat na een paar kilometer gereden te hebben, ik een lichte schok voel. Hij blijft licht trillen. brandstofverbruik schiet bij 100 km/per uur van 4/4,5l per 100 km naar 6/6,5 l per 100 km. Na ongeveer 20 km doet de auto weer normaal. Garage heeft nog niet echt de oplossing in gedachten. Wat kan dit zijn en wat kan de oplossing daarvan zijn? Is dat dan eventueel wel verstandig om toch nog te doen?

WillemV50

Geplaatst door WillemV50 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V50? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Wat je ziet is het regenereren van het roetfilter. Daar is extra brandstof voor nodig.
Op zich normaal, als het niet te vaak voor komt.

Hou je oliepeil in de gaten. Stijgt dat ook nu weer, dan is er een probleem met het regenereren.
Om de hoeveel kilometer zie je die toename in brandstofverbruik?

WillemV50 (0), 11 jaar geleden

Gemiddeld genomen gaat het verbruik na ca 25 km weer omhoog. Gisteren de garage gebeld. Gaf aan eens flink door te duwen. Kan het evt. vuil eruit geblazen worden. Gisteren en vanaochtend gedaan, maar gaat toch weer "gek" doen.

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Er is een probleem met regenereren van het roetfilter. Normaal gebeurt dat pas na ettelijke honderden kilometers.
Kan een defecte sensor zijn of iets met de bedrading van die sensoren.

Ik zou eerst een dealer proberen, je garage gaat hier niet uitkomen, maar het kan zijn dat de uiteindelijke oplossing is het uitprogrammeren van het roetfilter.

Jeroen-erwin (50) PRO, 11 jaar geleden

De 2.0 v50 heeft vaker problemen met het regenereren. Dit veroorzaakt veel motorschade.
Het oliepijl zal blijven stijgen. Dit probleem kost vaak onnodig veel geld. Roetfilter, sensor enz.
Bij uitschakeling van het filter en egr zijn alle problemen verholpen. Dpf dient wel te worden leeg gehaald. Egr moet worden afgedopt. Dit probleem veroorzaakt het bekende op hol slaan van de v50 door te hoog oliepijl

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Benieuwd of Jeroen zijn al werd uitgevoerd en of dat de oplossing is geweest?

Mvgr.,
Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.