5 cilinder vw/audi diesel motor
de distributie snaar is in de lengte richting gescheurd ..
het geheel gebeurde op kruissnelheid van 140 km/h
wordt dit een ruilmotor monteren? of zal het blijven bij een paar kromme kleppen?
graag u ervaring
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de zuigerhoogte gaat meten met de specificatie van Volvo dan moet er een andere motor in.
Wij hebben een keer gehad dat de zuigerhoogte er net buiten lag. De klant vond het te duur en liet de auto ergens anders maken waar ze de kop repareerde en er was niets aan de hand. de auto loopt volgens mijn nu nog. Ik zou de kop lichten en de schade goed bekijkenen de hoogte van de zuigers meten.
Als het allemaal niet zo ernstig lijkt zou ik de gok wagen.
de kop is er af en er is niet veel raars te zien
wel minimaal 3 kleppen krom
maarja het schijnt een oersterk blok te zijn
Heb je de oorzaak ook kunnen vinden? Aan alle boutjes van de oliepomp (m6) loctitite aan doen. Je zult zien dat de schroefdraad onder de olie zit en daar gaat de motor op lekken bijna nooit de krukaskeering.
En vergeet niet de waterpomp te vervangen en spanrol.
Let ook op de onderste metalen kap die tegen het blok zit gemonteerd daar zit een pennetje in waar het oog van de spanrol omheen komt die willen wel eens losgaan en dan is het natuurlijk ook mis.
vergeten antwoordt te geven wat de oorzaak was
de eerste keer dat de distributie vervangen is hebben ze de waterpomp niet meegenomen
deze is dus vastgelopen
heb zelf al regelmatig meegemaakt dat er de t-snaar van een tdi gebroken was en alleen met gereviseerde cilinderkop was hij weer tip-top in orde. 1 maal was zelfs de nokkenas in 3 stukken gebroken en toch geen schade aan de zuigers!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar