Volvo 850: volvo variabele inlaat

Bouwjaar: 1992, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.5 20v

hallo collega's,
ik heb een volvo 850 2.5 20v aut. lopen en die heeft problemen met het stationair toerental. hij loopt op 4 cil. nu ben ik ermee aan het kijken geweest en heb ontdekt dat als ik de onderdruk slang van de klep onder het inlaatspruitstuk
( naar het ventiel bij het luchtfilterhuis) eraf trek en die rechtstreeks op het inlaatspruitstuk aansluit. dat hij stukken beter loopt. heb ik nu de klap van het variabel inlaarspruitstuk volledig open gezet? hij loopt op zich weer goed alleen in de P of N loopt hij 1500 toeren. wat moet ik doen? kan ik de klep afstellen of moet ik hem vervangen? gaat hij wel eens lek (vacuumlekkage)
bvd voor evt. hulp
rene

renegeltje

Geplaatst door renegeltje (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Pieter Scheffer (0) PRO, 16 jaar geleden

Zou ik wat meer informatie mogen? want waar zit die klep precies? Want ik ken geen enkele 850 met een variabel inlaatspruitstuk namelijk.

Met vriendelijke groet,

Pieter

volvoxc90 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat je ergens een vacuum lek hebt. Klein gaatje ergens bochtjes van de vacuumslang of toch een verbrande klep? Een variabele inlaatspruitstuk bij een 850 is er niet.

Volvo-Specialist (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=volvoxc90]Een variabele inlaatspruitstuk bij een 850 is er niet.[/quote]
@frank, de eerste 850 20 kleppers hadden dat wel !!!

renegeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo collega's
ik heb een boek van haynes (isbn 1859602606 in t engels) waar in hoofdstuk 4a.2 staat dat 20v, non turbo motoren, voorzien zijn van een variabele venturi.
hierbij maakt het inlaatspruitstuk twee aparte trajecten mogelijk, varierend in diameter en lengte voor elke cilinder afzonderlijk. dit systeem wordt gestuurd door flap valves. door dit systeem zo toe te passen creer je een soort pulsdrukvulling voor een betere cilindervulling.

volvoxc90 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb namelijk de eerste 850 20 kleppers nooit mee gemaakt.
Kijk zo leer ik ook nog wat.
Ik ga het dan ook opzoeken hoe dat zit.
Bedankt @volvo-specialist

320 (0), 16 jaar geleden

die vacuumdoos zit onder bij het inlaatspruitstuk verstopt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.