👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo
Ik heb een volvo xc60 phase 2 van 2018.
Motor is een 2.0 d4 motor (D4204T14).
Voor de 2 de keer is de inlaat tube net voor de smoorklep (voorkant motor) gescheurd. Heeft nu 135.000km gelopen. Vorig keer is geen 15000 km geleden. De inlaat tube was wel geen originele.
Wel stel ik vast dat de binnenzijde van de tube heel vettig is van de olie
Is dit een gekent probleem? Meestal is het de turbo (bi) bij andere merken maar is het misschien een ander gekent probleem voor dit type motor
Ben zelf technieker maar niet bij volvo.
Dank bij voorbaat
Mvg
Bart
Beste, bedankt voor je reactie. Heb er nu een van het merk Gates geplaatst. Maar vind het ook wel raar dat de originele tube ook al stuk is gegaan of komt dit wel vaker voor? Een originele kost 3 keer zoveel
1 dag
Wastgate zit niet vast ?
Ik verwacht eigenlijk dat ie dan wel een foutcode zou geven, maar even controleren is altijd goed.
Gaf een foutmelding en had vermogen verlies. Zelfde als vorige keer dus meteen de inlaat gecontroleerd en kon het zo zien. Na testrit alles ok
1 dag
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC60 of stel zelf een nieuwe vraag.
Wanneer er verder geen andere klachten/storingen zijn, zou ik persoonlijk eerst maar eens een originele slang plaatsen. Turboslangen zijn altijd wel vettig aan de binnenzijde.
1 dag