Beste medelezers van deze site, van mijn Volvo 940 uit 1996 is de pomp van de LPI installatie kapot.
Nu weet ik dat Vialle in het begin veel problemen had met de smering van de hoge druk pomp.
De tank schijnt te bestaan in een nieuw en oud type.Weet iemand het verschil?
Zit het verschil in een dicht gelaste LPG tank en een tank waarbij de zijkant dicht is geschroeft?
Ik heb de tank waarbij de zijkant geschroeft zit en ik vroeg mij af of deze pomp niet toevallig gereviseert kan worden.
Met vriendelijke groet,
Wim Duijndam
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Wim, stel deze vraag eens op www.volvo700vereniging.nl
Daar weten ze er meer over te vertellen.
Gr,
Bert
Lpg tank is in verband met gevaar altijd een kompleet deel incl. pomp.
Hallo Wim, de LPI-tanks zijn onder te verdelen in ABI en PTC. Het meest in het oog springende verschil is dat een ABI-tank een rechthoekige tankkast heeft van WvM. Een PTC-tank heeft een ronde tankkast wat meteen dient als de sturing van de pomp. De eerste versie ABI-tank heeft de sturing in de tank. Als deze eenmaal door Vialle gereviseerd is is de pompsturing aan de linkerzijde buiten de tankkast gemonteerd. Van de LPI-tank is de sturing vaak het zwakste onderdeel.
beste wim vervang de tank geheel,of je moet bij een lpg ibouw station informeren,of ze een tank voor je hebben,wel aangepast,met kastje aan buiten zijden,oude types zjn zwak gemaakt.groet volvov50
Hallo Wim,
idd zijn de ABI tanks alleen kompleet te vervangen.
De PTC tank zoals Hakeem omschrijft daarvan kan de pomp wel seperaat vervangen worden.
Toevallig sprak ik laatst iemand die nog een (ABI)LPi dual tank had liggen voor een redelijke prijs.
Groet en succes,
Thieu
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar