Ik ben voornemens een volvo v70 te kopen uit 2000 en deze te voorzien van LPG.
Mijn vraag is welke motor is hiervoor de beste, een 140PK 10V of een 170Pk 20V beiden met hydraulische klepstoters.
Wie geeft mij een antwoord wat mijn keuze kan beinvloeden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de beste? het zijn beide goede motoren , alleen de 140 pk is eigenlijk iets te zwak(PK's) voor de v70 dus neem beter die 170 pk dat rijd wel iets prettiger.
enne eigenlijk is geen enkele auto echt "geschikt"om op gas te rijden.....neem dan een d5 ofzo
19 jaar
mijn antwoord is eigenlijk hetzelfde:
op gas moet je koken.
de koppen van de 20v zijn niet echt sterk.
maak eens een proefrit in een d5,dan ben je gelijk verkocht!!
19 jaar
Wat is dat nou voor een antwoord: op gas moet je koken!.
Die volvo kan perfect op gas!.
En een diesel is niet aantrekkelijk meer met de dieselprijs en de wegenbelasting.
Moet je minimaal 35000 per jaar rijden.
Dan spring je er nog een beetje uit.
Als je een auto op gas laat zetten, dan is het bij 12000km al voordeliger.
Zit de installatie er al in, dan is het bij 6000km al aantrekkelijk.
Laat je er een gasinstallatie inzetten kies dan voor vialle.
Kijk op www.gasfx.nl.
De installatie kun je daar in laten bouwen voor 1895 euro.
Goede installatie voor weinig.
Tanken en rijden!.
Goedkoper kan niet.
19 jaar
Kijk eens rond op dit forum en zie hoeveel problemen er met gas zijn. Vooral die waar dealer en gas-specialist naar elkaar wijzen voor de oplossing. Gas is om op te koken, helaas.
Dat zijn nog eens professionele antwoorden. De ene zeurt nog dommer dan de ander.
Wat je ook doet met je LPG voornemens ;zorg in ieder geval dat je Flash Lube installeert. Dit bespaart een hoop extra "onderhoud".
19 jaar
Een D5 is wel mooi maar die moet binnen je budget passen. Als je een V70 uit 2000 zoekt heb je het over een ander budget. Een V70 2.5D is wel een serieuze optie vanwege het hoge koppel en het aangename verbruik. Ik heb zelf een '99 2.5D en die bevalt prima, loopt tussen de 1:15 en 1:16.
19 jaar
Allemaan bedankt voor het meedenken, ik heb besloten de 170Pk te kopen en hier een Vialle G3 installatie door gasfx te laten inbouwen (¤ 1.845,00 inclusief de ANWB korting)compleet met het Flash-Lube smeersysteem. De Auto heeft 130.000Km gelopen en moet met een beetje geluk toch nog 5jr à 25.000Km/jr meekunnen.
19 jaar
Ik wil toch even reageren op de onzin die hier geplaatst wordt.
Als er één auto geschikt is voor LPG zijn het de Volvo 5-cilinders, met uitzondering van de nieuwe types welke vaste klepstoters hebben. Alle types met hydraulische klepstoters gaan op LPG net zolang mee als op benzine. Ik ken meerdere voorbeelden van 850's die veel meer dan 4 ton op de teller hebben op LPG. En dat zonder dat de koppakking ook maar één keer gewisseld is. Waar je dan vandaan haalt dat de koppen zwak zijn....
Ik rijd zelf al 70.000 km met een V70R op LPG (Vialle lpi) en heb er geen problemen mee.
Overigens is die flash-lube alleen nodig bij de modellen met vaste klepstoters. Deze vaste stoters zijn vanaf 2000 gebruikt, ook al bij de V70 classic. In de regel zijn alle 2.4 modellen (dus niet de 2.5!) voorzien van vaste stoters, maar er zijn sommige 2.4 modellen uitgerust met hudraulische stoters.
Tuurlijk is een gasinstallatie een extra storingsfactor, maar daar staat tegenover dat je de voordelen van een benzinemotor combineert met een lage prijs.
19 jaar
Houd er goed rekening mee geachte gasnegatievelingen dat we in het leger altijd op benzinevergassers kookten ik rijdt al vanaf 1970 op lpg, in het verleden was s'winters starten op lpg wel een probleem maar tegenwoordig is dat natuurlijk elektronisch opgelost. Maar als je liever meer dan een euro voor benzine betaald dan blijf je toch lekker op gas koken.
Ook ik wilde nog even reageren op LPG rijden.
Ik rij dagelijks in een VolvoS90 G3 LPI-injektie. Het is de laatste uit de 900-serie, de S90 uit 1998, 6 cylinder.Inmiddels heb ik 460,000 km op de teller staan.Nooit gen problemen gehad. Ook de kop is nog nooit verwisselt.
Tel uit je winst door op LPG te rijden. Dus niet lulluh, maar zakkuhvulluh. Ik tank LPG in Belgie voor Euro 0,39 per liter en
als me aan de snelheid hou van max. 120 km/h rij ik gem. 1 op 9. Brandstofkosten: gem. zo'n 6,5 cent per km. De gasinstallatiekosten zijn al dubbel en dwars terugverdiend.
19 jaar
Een gas onderbouw installatie is wel aantrekkelijk, dieselrijden is weer te populair voor Den Haag dus daar valt weer te halen. Gas blijft de schoonste brandstof.
19 jaar
ik heb heel wat stof doen opwaaien met de opmerking ; op gas moet je koken!
gelukkig is het doel bereikt: je krijgt dan veel reactie's!!!
tuurlijk kan je met zo een volvo goed op gas rijden,ga er alleen met gezond verstand mee om.
netjes warm rijden en niet onnodig veel toeren maken(trappen).
dan blijft de temperatuur in de kop normaal en gaat alles o.k.!
je spruitstuk verraad wel hoe je rijstijl is!!!
succes.
19 jaar
[quote=vxbifuel]Wat je ook doet met je LPG voornemens ;zorg in ieder geval dat je Flash Lube installeert. Dit bespaart een hoop extra "onderhoud".[/quote]
Bespaart Flash lube echt de kleppen/kop van de motor? Zijn er hiermee concrete ervaringen? Indien kleppen rond 30 k gesteld moeten worden, wat wordt dat met gebruik van FLASH LUBE ?
18 jaar
Ik heb een renault safrane, met de 2.5 20v motor. Maar is dit de 2.4 met vaste klepstoters? Dacht het toch niet.
Maargoed, ik rijd ook op LPG (Eurogas g3, met n mengstuk, lekker probleemloos) en heb momenteel alweer 3,5 ton achter de kiezen. Rijdt nog altijd voorbeeldig en heerlijk.
De beste motor-lpg combinatie die ik gehad heb eigenlijk...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar