goedenavond,
Nadat de kwikfit twee banden op mijn auto gemonteerd geeft, en ik hem op kwam halen, wisten ze me te vertellen dat twee schoefdraden in de naaf lam zijn (rechtsvoor). ze vertelden me ook dat het niet gevaarlijk zou zijn - het wiel zit vast met twee (!!) bouten. daar geloof ik dus ook niks van en ik wil een nieuwe naaf. hoe kan ik op een goedkope, toch veilige manier een naaf vervangen, de naaf zelf kan ik regelen maar is het monteren goed te doen met "gewoon" gereedschap? of laat ik dit beter doen door de garage. ik begrijp dat de oude lager eruit moet. ik ga bij iemand langs morgen die een 440 aan het slopen is, wellicht kan ik dan ook de naaf meenemen - is deze dan makkelijk te demonteren? en is het een probleem als ik alleen de naaf rechtsvoor vervang en niet die van linksvoor?
gr maarten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen probleem
makkelijkste is hele potoverzetten als je er aan kan komen voor weinig
Als Kwikfit dit kapot gedaan heeft moet Kwikfit het ook maar repareren ;)
op zondag?
hij moet maandag weer rijdenschrijft hij
en kwak flubber
slopen ok sorry kan geen kwaad
weet je waarom
eigenlijk zeggen ze
slopen kunne we
make nie zijn geen monteurs
komme ne van sgool en hbbe niks geleert
dat is de ellende met kwik fit
ik heb steeds meer mensen die zelf de banden via in bestellen en elders laten monteren
weten ze in ieder geval dat er niks gesloopt wordt door onkunde
Ik heb een nieuwe wielnaaf kunnen bemachtigen incl. lager, zou iemand in stappen kunnen uitleggen hoe ik deze vervang? ik zou ook graag willen weten wat het aandraaimoment van de naaf moer is. bedankt!
17 jaar
sowieso klote dat ze de wielmoeren met persluchtgereedschap vastzetten. het is niet de eerste keer dat ze hiermee je naaf mollen, ik spreek uit ervaring zal ik maar zeggen. de kwikfit heeft opnieuw schroefdraad getapt in de naaf ( lees, een andere bout erindraaien met perslucht, 4 bouten verpieterd, ziezo, schroef 5 past. ja ja !!! )
je zal alles moeten demonteren van de naaf, zoals je stuurstang, je wieldraagarm, je aandrijfas en natuurlijk je veerpoot. als je de nieuwe naaf gaat monteren dan is het wel zo slim om gelijk een nieuwe stofhoes aan te brengen. kijk uit met je aandrijfas want als je die uit de bak trekt dan loopt er allemaal olie uit je blok ( ervaring met een 1988 ford escort )
nadat je alles weer gemonteerd hebt en je wielmoer iets strakker dan handvast hebt gezet moet je hem weer borgen met een NIEUWE splitpen die geleverd is bij je stofhoes.
het laten uitlijnen van je auto is aan te bevelen, niet bij de kwikshit....
groetjes,
martin.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar