Deze oude dame draaiende houden is een uitputtingsslag aan het worden. Aangezien de airco het niet meer deed, had ik besloten dat ik dan beter de snaar er af kon laten toen ik bezig was onder de motor kap. Nu heb ik steeds last van scheurende en lekkende slangen. Kan het zijn dat koelvloeistof te heet word en de druk te hoog doordat de airco pomp niet draait? Ik verlies steeds koelwater op steeds weer een andere plek. Ik heb een aantal keer een additief moeten gebruiken om lekkages te stoppen in het koelsysteem toen ik op reis was. Zou dat ook een oorzaak kunnen zijn van niet goed werkende thermostaat of iets anders dat de oorzaak kan zijn van te heet en te veel druk waardoor het systeem gaat lekken? Ik hoor het graag, ik hou haar nog graag even bij mij. Groet Dino
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
airco heeft niets met je koelsysteem te maken je hebt de snaar eraf gegooid de waterpomp draait toch nog wel ?
Waterpomp draait wel, of hij pompt dat weet ik niet. Kan koelsysteem door aantal keer additief om lekkages te stoppen misschien doorstroming belemmeren? Kan ook thermostaat zijn misschien die het dan weer wel en dan weer niet doet. Soms hoor ik de ventilator op de radiateur nog draaien als de motor niet meer draait. Toch zou het kunnen dat door defect de thermostaat niet altijd zijn werk doet. Ik ga er nog eens naar kijken, motor flink heet laten worden met motorkap open en kijken wat er gebeurd, waar de koelvloeistof uit lekt. Als ik in de slang knijp naar radiateur wanneer de motor op temperatuur is dan staat daar een flinke druk op, dat is normaal toch? Bedankt voor je reactie, ik ga er mee door.
6 maanden
Klinkt als teveel drukopbouw.
Additieven in je koelsysteem is meestal garantie voor veel ellende naderhand. Gaat ook dingen afdichten die open moeten blijven. Wat ik, naast verstopte kachelradiateuren, al vaak gezien heb is dat deze lekstop rommel de kleine gaatjes in de koppakking waarmee de flow door de kop gestuurd wordt verstopt, waardoor er plaatselijk oververhitting optreedt en je overdruk krijgt.
6 maanden
Simpel goedkoop is duurkoop aan het worden , al die toevoegingen hebben de boel verstopt.
Einde oefening
Ok, dank voor het antwoord. Nu blaast hij ook net een beetje mist door ventilatie naar binnen. Geen brandlucht, is een damp. Zijn die verstoppingen niet op te lossen met iets? Oplosmiddel of spoelen onder druk met een pomp? Als het einde oefening is dan is het maar zo. Bedankt voor jullie reacties! Weer wat geleerd. Groet!
6 maanden
mist door de ventilatie naar binnen is gif koelvoeistof damp,dat is een lekkende kachelradiator
Alles gaat lekken nu omdat er waarschijnlijk veel te veel druk in het koelsysteem opbouwt. Koppakking zal inmiddels wel door zijn.
Als de auto het waard is, kan je de kop eraf halen en een nieuwe koppakking monteren. En ga er dan maar vanuit dat minimaal waterpomp, radiateur, kachelradiateur thermostaat etc ook vervangen zullen moeten gaan worden ivm de gevolgen van de lekstop middelen.
6 maanden
En blok spoelen.
De auto is verkocht aan iemand die het blok eraf gaat halen en probeert alles in orde te maken. Het is een liefhebber met ervaring dus in goede handen. Bedankt voor reacties, probleem dus opgelost.
5 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 maanden