close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Willys Jeep MB : motor vastgelopen

De motor van onze Willy uit '45 is vastgelopen omdat de brandstofopvoerpomp stuk ging waardoor olie in de brandstof terecht kwam. De reparatie offerte is € x + klein materiaal € x; totaal € x + BTW. Nogal aardig duur lijkt mij, is dat een normale prijs? Tevens las ik dat de brandstofpomp een probleem is bij de Willy en dat daarom deze vaak vervangen wordt door een electrische/electronische. Tegelijk met verharde klepzetels zou dat een garantie zijn dat een happer of vastloper niet meer kan gebeuren?

Geplaatst door

sophos (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze site is niet bedoeld voor prijsvergelijk, daar zijn andere websites voor.
Een motor revisie is wel altijd duur, zeker bij een oldtimer , gezien de onderdelen een stuk duurder zijn en vaak lastig aan te komen.
Als vast staat dat deze brandstofpompen veel problemen geven lijkt het me inderdaad raadzaam om daar een andere oplossing voor te zoeken om problemen in de toekomst uit te sluiten.

lijkt me erg duur. Is die prijs genoemd nadat de geheel uit elkaar genomen motor goed is beoordeeld? Alleen dan kan een redelijk nauwkeurige prijs genoemd worden en wordt alleen datgene gedaan wat nodig is. Ga anders eens rondshoppen. Als de klepzittingen er goed uit zien , zie ik geen reden om te vervangen. Ik heb nooit gehoord dat de pompen van Willys bovengemiddeld slecht waren. Kwam bij andere merken ook wel voor , maar als regelmatig het oliepeil werd gecontroleerd en ingegrepen als het ging stijgen was er zelden sprake van motorschade. Onder die voorwaarden kun je rustig verder met een gerepareerde of vervangen mechanische pomp.Hopelijk is alles wat nodig is, nog te koop. Succes ermee.

E.T.Wiersum 0

9 jaar

Nog bedankt voor meedenken. Motor is al bijna klaar; Veel te duur naar mijn mening, maar om de jeep op een trailer naar de UK te halen en dan weer terug zou nog duurder geworden zijn. Hobbyisten in de UK vervangen de mechanische pomp vanwege problelem, maar in Holland heb ik daar nog niemand over gehoord.

sophos 0

9 jaar

In je eerste melding zag ik dat je motor vast zou zijn gelopen door dat er motorolie in de brandstof terecht was gekomen maar ik denk dat het in dit geval andersom moet zijn geweest zodat er brandstof in het carter terecht komt en de olie word vermengd met benzine waardoor er geen smering meer is met als gevolg dat inderdaad de zaak vast loopt.
De oorzaak van dit probleem zit hem niet in de brandstofpomp zelf maar uiteindelijk in de brandstof van tegenwoordig.
De membramen van de pompen van vroeger is niet bestand tegen de huidige brandstof die veel agressiever is dan vroeger, dus monteer ook nooit een z.g.n NOS pomp wat staat voor New Old Stock, deze pompen zijn dan wel nieuw maar stok oud en dus niet meer geschikt voor de huidige brandstof.
Het membraam in deze pomp gaat lekken en laat benzine door dat in het carter uitkomt.
Advies, monteer altijd een frisse nieuwe pomp of maak zelf een nieuw membraam van materiaal wat wel tegen de huidige brandstof bestand is en dat gewoon in de handel is.
Ik geef toe dit laatste is even knutselen maar dit gaat dan ook weer jaren mee.
Een electra pomp is ook een oplossing maar weinig origineel maar het is maar waar je voor kiest en ik weet niet of je een 6v pomp in de UK makkelijk kan vinden maar hier zijn ze niet dik gezaaid..
Succes
Ford Mutt

Ik vermoed , dat Sophos dat ook bedoelde en ben er daarom verder niet op ingegaan. Overigens is het niet onmogelijk. Ik heb wel eens meegemaakt , dat een membraan zodanig gescheurd was, dat hij als klep werkte en olie in de brandstof pompte. Maar daar loopt de motor niet van vast. Hij gaat alleen steeds meer roken bij steeds meer olie in de brandstof .

E.T.Wiersum 0

9 jaar

Ik wou nog even op het reviseren van een oldtimer motor terug komen.
Uiteraard is het reviseren van met name een oldtimer motor een post die altijd tegen valt in eerste instantie maar vergeet niet dat ook al heb je zelf alle kennis in huis je altijd op een punt uit komt waarbij je naar een revisiebedrijf toe moet.
Als zo'n revisiebedrijf de vraag krijgt van een klant wat de reparatie van een moderne motor gaat kosten dan kan hij dat meestal vrij nauwkeurig vertellen zonder dat hij de motor moet demonteren, bij een oldtimer is dit uiteraard anders omdat hij vaak niet weet wat hij tegen komt en zal dan zijn prijsindicatie
ruim aan houden daarom vind ik het persoonlijk belangrijk dat wanneer je een bedrijf vind die weet wat een oldtimer is, en deze bedrijven leveren over het algemeen goede kwaliteit en per saldo zal dit dan ook de goedkoopste zijn, maar een ding zullen we het allemaal over eens zijn, een hobby kost altijd meer geld dan je verwacht, dat begint al bij de pomp.

Groeten Ford Mutt.

Ik zal wel ff uitzoeken wat er nu precies aan onderdelen in de Jeep gegaan zijn. Het was in ieder geval geen bedrijf met specifieke kennis over Willys. Er zijn hier in het UK nog genoeg onderelen te krijgen, maar wat er in Nederland voorhanden is weet ik niet. Verharde klepzetels zijn er standaard nu wel in gezet.

sophos 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Willys Jeep MB of stel zelf een nieuwe vraag.