auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Willys Jeep MB 1943: Transmissieolienivo in versnellingbak en tussenbak.

Bouwjaar: 1943, Brandstof: Benzine, Motorcode: ja

Na een paar tochtjes in mijn Willys MB 1943 is het olie nivo in de versnellingsbak te laag en dat in de tussenbak te hoog.

Iemand bekent met dit probleem?

Geplaatst door

Willys MB. (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alfred Toevallig zo'n 30jaar geleden nog aan gewerkt. Of het je het waard is om dat te verhelpen ? De bak moet er naar boven uit door de vloer . De olie lekt tussen het lager door naar de andere naar ik meen achterste bak. Het delen zelf was eenvoudig en dezelfde dag reed de auto weer. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Punt,bedankt voor je reactie,ongeveer 2x in het rijseizoen tap ik het overtollige olie uit de tussenbak af en vul dit weer in de versnellingbak;kwartiertje werk ongeveer.Maar misschien is de definitieve oplossing een mooi winterklusje?
Is dat lager er een met afdichting?Ik zal de tekeningen er nog eens goed voor nakijken.
Ik las laatst iets op een belgisch jeep forum over een Cj3a met een zelfde soort probleem en zij hadden het over een verstopte beluchting en dat door dan onstane vaccuum het olie van de een naar de andere bak ging.

Willys MB. 0

14 jaar

De eigenaar wist wat er aan de hand was en we deden het samen. Nieuw lager er in en afgedicht met wat siliconenkit. Groeten.

Punt 65
badge

14 jaar

Het overhevelen van de olie van de versnellingsbak naar de tussenbak is meestal de oorzaak van slechte of geen ontluchting van de versnellingsbak die maar heel summier is en niet iedereen weet hoe dit werkt.
Verwijder de versnellingspook en net onder de bevestiging moer van de pook zit aan de rechter kant net onder de schroefdraad een gaatje van o.g.v 2mm wat heel gemakkelijk verstopt wil raken met als gevolg dat de druk of naar de prise as gaat of naar de tussenbak.
Ooit heb ik bij een hardnekkige bak een tweede ontluchting aan de linker kant aangebracht waarna het probleem was opgelost.
Origineel zit er voor het lager van de hoofdas een soort spatring maar tegenwoordig zijn er ook lagers op de markt die aan een kant zijn afgesloten maar ook dan moet uiteraard de ontluchting optimaal zijn want anders komt de olie er in het vliegwielhuis weer uit en dan kan je zelf wel bedenken hoe het verder gaat verlopen als de olie eventueel op de voering terecht komt.
Succes.

Ford Mutt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Willys Jeep MB of stel zelf een nieuwe vraag.