close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Willys Jeep CJ-3 1952: zware schimmy

Bouwjaar: 1952, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2200

Heb een willy cj3 van '52, de voorwielen beginnen namelijk van links naar rechts te slingeren bij oneffenheid van de weg ongeacht de snelheid .Het voertuig wordt alleen terug bestuurbaar na stilstand.Heb heel de stuurinrichting al nagekeken waar speling op kan zitten en gecorrigeerd, het euvel blijft dus er moet nog iets zijn dat ik over het hoofd ziet.Heeft hier iemand ervaring in.
Alvast bedankt.

Geplaatst door

bn596145 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoeveel toespoor heeft de stuurinrichting?

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Volgens de gegevens zou deze -3mm bedragen , spoor is zo dan ook geregeld maar zonder resultaat.

bn596145 0

17 jaar

Heb je de wielen perfect uitgebalanceerd ? Bij de MB serie is dit een absoluute vereiste !

jovabo 0

17 jaar

Lijkt me beslist dat de oorzaak gezocht moet worden in speling op de fusee-pennen/kogels in combinatie met teveel toespoor. Heel belangrijk is om de speling te meten in rijpositie, omdat wanneer je de wielen in uitgeveerde stand hebt de fusee heel anders belast wordt. Wij hebben enkele van deze jeeps in onze apk kringen en ze hebben allen speling op de fusee, wel toelaatbaar overigens.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Heb zelfs het "machten" van de wielen uitgevoerd ,zo verkrijgt men een optimale band-velg combinatie.
Aangezien het een oneffenheid van de weg is tot aanleiding geeft tot chimmy ga ik alles nog is controleren
kwestie ophanging, toespoor en speling.
Alvast bedankt voor de antwoorden en ik hou jullie op de hoogte.

bn596145 0

17 jaar

Als het schudden begint nadat je een oneffenheid met de banden raakt moet je ook es kijken of het wiel goed gecentreerd is.
En ik denk toch ook dat er wel ergens speling op zit, anders zou het wiel de ruimte niet hebben om überhaupt te beginnen met het schudden.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

[url=http://imageshack.us][img]http://img156.imageshack.us/img156/7356/...[/img][/url]

En dat is um dan: Sjimmie......en Sjors ook trouwens, hehehe

sytze 0
badge

17 jaar

heb je soms speling op de veer schommels
dit kan ook voor rare dingen zorgen

erik007 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Willys Jeep CJ-3 of stel zelf een nieuwe vraag.