close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C1: De koppeling slipt

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1KR-FE, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

Tijdens het rijden hoor je boven de 100 km door de computer gegenereerde pieptonen. Volgens een Citroenmonteur komt dit doordat de koppeling slipt. Het is een auto met een schakelrobot (automaat). Met rustig rijden verneem je er weinig van, maar bij wat feller optrekken voel je dat wel en maakt de motor veel meer lawaai.

Probleem of eigenlijk de vraag is of er iets is waar ik rekening mee moet houden voordat ik de koppeling los ga halen. Volgens die jongen - die er zelf geen ervaring mee heeft - kun je hem niet zomaar loshalen en moet er iets via de testkast worden vrijgeschakeld oid.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Geert

Geplaatst door

Robbie Jensema (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kwam dit bericht tegen dus lijkt inderdaad de koppeling

https://www.problemcar.nl/nl/particulier...

Hallo ,
Een versleten koppeling ? Dit komt geregeld voor , ook met lage km standen .
De koppelingservo dient door middel van diagnose apparatuur in de demontage stand te worden gezet . ( PSA )
Bij mij niet bekend of een universeel dit ook kan .
Na montage van alles dient er weer een inleerprocedure uitgevoerd te worden , ook weer door middel van diagnose apparartuur van zowel de koppelingservo alsmede de schakelservo .
Bij gevoegd het aanhaalmoment met volgorde.
Succes.

Dankje Rene, we hebben een Snap-on Modis en gaan eens kijken wat we daarmee kunnen.

Zo te zien moet het lukken:

Lijkt er veel op inderdaad. Ik zou vantevoren even testen of je alletwee de testen kunt uitvoeren. Ik maak het regelmatig mee dat bij aftermarketapparatuur je de test niet kunt starten, of vastloopt of iets dergelijks. Kan zijn door verkeerde montage van een component, dat je niet aan de voorwaarden voldoet, of iets dergelijks.
Als je vantevoren test, weet je dat je apparatuur in elk geval in orde is.

Succes.

hellbat 0
badge

6 jaar

Goeie tip!

Gaan we doen.

Beetje (te) laat, maar het is perfect gegaan door hem na die tijd weer in te leren. Wijst zich zelf.

Bedankt voor de hulp jongens.

Geert

Mooi dat het weer is opgelost . Bedankt voor uw feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C1 of stel zelf een nieuwe vraag.