auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Alfa Romeo GTV 1996: Af en toe een zware koppelingspedaal

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 V6, turbo, Motorinhoud (cc): 2000

Beste experts,
Ik heb af en toe een zware koppelingspedaal. Het schakelen etc. gaat prima en zonder gekraak en slippen.
Soms blijft de koppeingspedaal na een stadsritje ook gewoon hangen en moet ik met man en macht de auto in de juiste versnelling zetten.

Wat kan het zijn???

Geplaatst door

Alfa-loco (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als ik het me goed herinner hebben we het hier over een hydraulische koppeling. Tussen de hoofd en mastercilinder zit een soort hydraulische demper.
Deze gaan ofwel lekken, of zwaar te bedienen.
Controleer deze op lekkage.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Beste Ralf,
hoofdcilinder zit bovenin, geloof ik? deze is ook aangesloten op de remleidingen?
Mastercilinder, waar zit dat?

Zoals je het weet, is de motorruimte vrij vol met een grote kop, dus weining ruimte om alles een beetje te kunnen zien.
Ik hoor het graag

Alfa-loco 0

12 jaar

Mastercilinder is de cilinder welke bediend wordt door je pedaal. Slave cilinder zit op de bak welke de hefboom bediend.

Die hoofdcilinder die je ziet is de hoofdremcilinder. De remvloeistof is gelijk aan de koppelingsvloeistof.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

de hoofdcilinder voor je koppelings pedaal zit gelijk achter je pedaal in de motor ruimte deze gaat wel vaker lek

jalmeR 0
badge

12 jaar

Het probleem is opgelost,
de koppelinghulpcilinder was goed lek, deze heb ik laten vervangen en schakelt nu als nieuw.

bedankt voor jullie tips

Alfa-loco 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo GTV of stel zelf een nieuwe vraag.