Hallo,
De auto slaat af na 10min als hij warm wordt.
Benzinedruk is goed,vonk is goed en bdp sensor is vervangen.
Als hij start loopt hij goed en in het begin starte hij weer na 15 min en liep dan weer goed tot hij weer afslaat.
Na het afslaan zijn de bougies droog en met door starten geen benzine geur uit de uitlaat
Vanaf de inspuiting gaat het mis maar waar zoek ik het probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nokkenas sensor al gecontroleerd?
Foutcodes al uitgelezen?
Je zegt: Benzinedruk is goed, vonk is goed. Ik dat ook gecontroleerd na het afslaan op het moment dat de motor niet meer wil aanslaan?
Hallo oldford,
bedankt voor je reactie
Nokkenas sensor is niet gecontroleerd, beschik niet over uitlees apparatuur.
Druk en vonk is gecontroleerd bij weigering en is goed.
13 jaar
Als je in die situatie vonk hebt, werkt de ecu (in ieder geval voor een deel) en heb je krukas- en nokkenas signalen.
Blijft over voeding van de injectors of de ecu. Heb je de voeding al gemeten?
Of er wel 12 volt bij de injectors is op het moment van niet aanslaan?
War gebeurt er als je de ecu gaat afkoelen met perslucht of koudspray? Slaat de motor dan eerder aan?
Of als je gelijk gaat koelen: slaat de motor dan later af?
Als de auto besluit te starten doet hij dit direckt en loopt gelijk goed.
Heb de spanning aan de injector nog niet gemeten, stekkertje los - & + aansluiten en starten ?
Hij begint wat minder over de cilinders te lopen en slaat dan af.
Nou de ecu koud is start hij ook niet meer.
Moet even zoeken welke ecu de injectie aanstuurt er zitten 2 en zal als hij nog weer besluit testarten zal ik testen of koelen verschil maakt.
Morgen maar verder.
13 jaar
Ik zou gewoon met een voltmeter meten of de injectors voeding krijgen. Met een geforceerde massa en voeding verzuipt de motor.
Mooiste is om de stekkers te laten zitten en aan de achterkant een naald of paperclip er in steken om te meten.
Als de motor nu koud ook al niet meer aan slaat ga ik denken aan een contactprobleem en minder aan een warmteprobleem in de ecu.
Je zult tijdens de testen best wel ergens aan gezeten hebben. Beetje rommelen aan de kabelboom.
Beste is dan om eerst te meten of de injectors nu wel of niet voeding hebben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo GTV of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar