auto is op de snelweg plotseling uitgevallen
slaat niet meer aan
in garage laten uitlezen p 0203 p 0204 injector fouten 3de en 4 de cilinder
en p16... iets van condensator 1 spanning
ze hebben de injectoren op retour getest en deze ook op de testbank bij bosch laten controleren
deze vielen net binnen de tolerantie
kabels van de injectoren doorgemeten tot aan de stekker van de computer ok
fouten wissen en starten direct fout p 0203 en p 0204 terug
kan dit de inspuitcomputer zijn die gesneuveld is
kunnen we een gebruikte erop zetten om te proberen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je wel toerentalsignaal? die gaan bij die motoren ook nog wel eens defect.
p16... iets van condensator 1 spanning
Dit betreft de voedingsspanning van de injectoren. Defecte injector, defecte bedrading (kortsluiting) of een defecte ecu.
bij starten had hij een 280 - 320 toeren op het test apparaat
de brandstofdruk was 482 bar
13 jaar
probleem heeft een kennis ook eens gehad, spontane uitval..
bleek de "bots-sensor" te zijn aangesproken...
dus de "paddestoel" onder de bestuurderstoel "uitgesprongen" dit is
toen per toeval ondekt.... na uren zoeken.
( er is toen wel niks uitgelezen, omdat er geen apparatuur aanwezig was...
dit systeem blokt de brandstoftoevoer...)
bij de allereerste jtd motoren valt de motor uit als er een injector sneuvelt of er mee ophoudt, dit zou een oorzaak kunnen zijn
je kunt als je toch denkt aan de computer deze uitwisselen met een andere mits je de startcode van deze erbij hebt, een 5 cijferige code die je kunt invoeren met de tester bij de dealer of met het gaspedaal[zie instruktie boekje voor hoe te handelen].
garage is een universele en heeft geen andere om te proberen
de man doet zijn best om dit op een economische verantwoorde wijze op te lossen
waar vindt je een computer en dan nog een met de code erbij?
13 jaar
Voordat je een computer gaat proberen (die ook duur zijn), moet je wel zeker weten dat het probleem niet in de kabelboom of injectoren zit.
Waarschuwing voordat je begint: injectors mogen alleen los of vast gemaakt worden met het contact UIT!
Trek de 1e injector los en start de motor. Wis foutcodes en kijk of de P16... terug komt. Zo ja, volgende injector.
Zo nee, dan is het deze of de bekabeling maakt nu geen kortsluiting meer.
Voedingsspanning naar de injectoren al gemeten? Hoeveel is die?
injectoren zijn er uit geweest en getest bij een bosch dienst
deze waren goed
spanning van de injectoren ? wordt deze gemeten op de injector ,hoeveel moet deze zijn op de injector en is deze te meten met een gewone digitale multimeter
gisteren waren de foutcodes p0203 en p0204
condensator kwam niet terug
13 jaar
Injector voedings spanning is rond de 80 (tachtig) volt.
Kun je ook in de datalijst zien met uitlezen (condensator spanning), hoef je niet eens te meten.
Met foutcode P0203 en P0204 aanwezig zou ik maar eens bedrading gaan door meten - want volgens jou zijn het niet de injectors zelf.
condensatorspanning is gemeten
een piek van 70 volt bij het starten en direct gedaan,gaat dan naar 12 tot 15 volt
bedrading nog eens doorgemeten en niet tegen elkaar of tegen de plus of massa
ik denk inspuitcomputer
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar