Alfa Romeo 156: al rijdend stilgevallen alfa 156 1.9 jtd

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19jtd

auto is op de snelweg plotseling uitgevallen
slaat niet meer aan

in garage laten uitlezen p 0203 p 0204 injector fouten 3de en 4 de cilinder
en p16... iets van condensator 1 spanning

ze hebben de injectoren op retour getest en deze ook op de testbank bij bosch laten controleren
deze vielen net binnen de tolerantie

kabels van de injectoren doorgemeten tot aan de stekker van de computer ok

fouten wissen en starten direct fout p 0203 en p 0204 terug

kan dit de inspuitcomputer zijn die gesneuveld is

kunnen we een gebruikte erop zetten om te proberen

zwartepiet

Geplaatst door zwartepiet (65) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

heb je wel toerentalsignaal? die gaan bij die motoren ook nog wel eens defect.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

p16... iets van condensator 1 spanning
Dit betreft de voedingsspanning van de injectoren. Defecte injector, defecte bedrading (kortsluiting) of een defecte ecu.

zwartepiet (65), 12 jaar geleden

bij starten had hij een 280 - 320 toeren op het test apparaat
de brandstofdruk was 482 bar

erka (0) PRO, 12 jaar geleden

probleem heeft een kennis ook eens gehad, spontane uitval..
bleek de "bots-sensor" te zijn aangesproken...
dus de "paddestoel" onder de bestuurderstoel "uitgesprongen" dit is
toen per toeval ondekt.... na uren zoeken.

( er is toen wel niks uitgelezen, omdat er geen apparatuur aanwezig was...
dit systeem blokt de brandstoftoevoer...)

hermando (0) PRO, 12 jaar geleden

bij de allereerste jtd motoren valt de motor uit als er een injector sneuvelt of er mee ophoudt, dit zou een oorzaak kunnen zijn
je kunt als je toch denkt aan de computer deze uitwisselen met een andere mits je de startcode van deze erbij hebt, een 5 cijferige code die je kunt invoeren met de tester bij de dealer of met het gaspedaal[zie instruktie boekje voor hoe te handelen].

zwartepiet (65), 12 jaar geleden

garage is een universele en heeft geen andere om te proberen
de man doet zijn best om dit op een economische verantwoorde wijze op te lossen

waar vindt je een computer en dan nog een met de code erbij?

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Voordat je een computer gaat proberen (die ook duur zijn), moet je wel zeker weten dat het probleem niet in de kabelboom of injectoren zit.
Waarschuwing voordat je begint: injectors mogen alleen los of vast gemaakt worden met het contact UIT!

Trek de 1e injector los en start de motor. Wis foutcodes en kijk of de P16... terug komt. Zo ja, volgende injector.
Zo nee, dan is het deze of de bekabeling maakt nu geen kortsluiting meer.

Voedingsspanning naar de injectoren al gemeten? Hoeveel is die?

zwartepiet (65), 12 jaar geleden

injectoren zijn er uit geweest en getest bij een bosch dienst
deze waren goed

spanning van de injectoren ? wordt deze gemeten op de injector ,hoeveel moet deze zijn op de injector en is deze te meten met een gewone digitale multimeter

gisteren waren de foutcodes p0203 en p0204

condensator kwam niet terug

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Injector voedings spanning is rond de 80 (tachtig) volt.
Kun je ook in de datalijst zien met uitlezen (condensator spanning), hoef je niet eens te meten.

Met foutcode P0203 en P0204 aanwezig zou ik maar eens bedrading gaan door meten - want volgens jou zijn het niet de injectors zelf.

zwartepiet (65), 12 jaar geleden

condensatorspanning is gemeten
een piek van 70 volt bij het starten en direct gedaan,gaat dan naar 12 tot 15 volt

bedrading nog eens doorgemeten en niet tegen elkaar of tegen de plus of massa

ik denk inspuitcomputer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.