Bij deze een vraag over een 156,
Op het moment dat de auto warm word slaat deze af, en na paar minuten wachten start en loopt die weer.
Brandstofpomp is recent vervangen.
Iemand idee??
Bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komt de toerenteller uit de 0 positie met starten als hij afgeslagen is?? klinkt nl als een defecte BDP-sensor
Net wat maarten zegt, wát valt eruit met afslaan. Idd bdp komt voor. (vooral bij de JTD)
Dat de pomp recent is vervangen moet je niet de pomp(aansturing?) uitsluiten als zijnde storing.
De toerentellertruuk is niet altijd doorslaggevend, als het lukt met je obd tester is dit nauwkeuriger.
Je kan ook bv luisteren naar het tikken van de injectoren.
99% zeker de BDP Sensor, zoals Maarten en Marcel al aangeven..
( gebaseerd op ervaringen binnen de 156 club )
Meten is weten! niet meteen de bdp gaan vervangen hoor.
Tja, maarten en ik hebben dezelfde werkgever en komen dus dezelfde storingen tegen........
Zou iemand mij kunnen zeggen waar ik deze BDP sensor kan vinden??
Bedankt
13 jaar
BDP sensor zit op de zijkant van het motorblok, De tandkrans ervan geplaatst op de achterste krukaswang.
oke, zou dit ook met brandstoffilter te maken kunnen hebben, zo ja waar zit deze dan.
13 jaar
Brandstoffilter geeft meestal andere problemen, zoals inhouden of niet meer toeren kunnen maken.. Maar periodiek vervangen ervan voorkomt veel ergernis. Het is onder de auto geplaatst voor de achteras.
Welliswaar geen 156 maar met mijn 164 24v V6 heb ik hetzelfde probleem gehad, bij mij was het de krukas censor die doorgesleten was door de riemen.
Mijn auto sloeg ook af na ca 2 min.
13 jaar
[quote=fasani]Welliswaar geen 156 maar met mijn 164 24v V6 heb ik hetzelfde probleem gehad, bij mij was het de krukas censor die doorgesleten was door de riemen.
Mijn auto sloeg ook af na ca 2 min.[/quote]
beschadiging welke van buiten te zien was. dus relatief eenvoudig.
Een storing in de bdp sensor, ook een breuk wordt niet herkend door het zelf diagnosesysteem systeem. (vond men niet nodig??) Omdat de ECU geen signaal ontvangt reageert de ECU door de brandstofinjectie en de ontsteking uit te schakelen.
Het probleem is het veranderen van de lengte van het flinterdunne draadje van de spoel, door temperatuurwisselingen in de bdp sensor. Zodat op de plek waar die draad aan de in verhouding veel dikkere kabel gelast is een (meestal tijdelijke) breuk ontstaat. Je zoekt en meet en alles is goed tot de motor stopt en na afkoeling weer aanslaat. De weerstand van de spoel mag liggen tussen de 486 en 594 Ohm.
ik ook voor 99% zeker de bdp sensor heb zelf al 2 x gehad met verschillende 156, hij bevindt zich op een minder fijne plaats, van de onderkant kan je er met wat vaseline aan de armen bij en anders het blok uit de steunen.
12 jaar
bas,wij wisten ook voor 99,999% dat het de bdp-sensor was,maar helaas hebben we niks meer van de TS gehoord...
geen bericht, goed bericht?
gr marcel
tja,marcel,misschien horen we weer iets bij een nieuw probleem...
de klant heeft kort hierna de auto weggedaan naar export, dus weet niet hoe het is afgelopen, sorry voor de late reactie.
Groet
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar