Alfa Romeo 147: alfa 147 jtd uit de lease kopen?!?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 jtd

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een alfa 147 jtd 2dehands. Er zijn een boel lease bakken op de markt en ik vroeg me af of het wel zin heeft een JTD te kopen met >140d km op de teller ex lease.

Zijn er mensen die al een tijd (je) een ex lease 147 hebben en hoe bevalt dat qua storingen / kosten?

Ik ga er vanuit dat zo'n alfa meer kost als mn vorige bak (peugeot 406 HDI uit 2000). Daar heb ik 80000km in gereden en ong. 2000 euri aan onderhoud uitgegeven. Wat is een gemiddelde voor een 147? het dubbele? Ik schrik niet van wat onderhouds kosten, maar ik ben wel benieuwd.

Alvast bedankt voor de reacties,

Bazzz

Bazzz

Geplaatst door Bazzz (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 147? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

erka (0) PRO, 18 jaar geleden

Bazzz, ik denk dat een ex-lease bak doorgaans niet verkeerd is, als je hem particulier koopt weet je ook nooit wat je koopt ( particulier = dealer )
een Lease bak heeft doorgaans wel zijn onderhoudsbeurten gehad, op tijd.
alleen kun je ervan uitgaan dat de laatste beurt vaak niet gedaan is en dus gedaan moet worden.
wat onderhoud betreft zal de Alfa niet veel duurder zijn dan de Peugeot...

een 1.9JTD rijdt super !

pprote (0), 17 jaar geleden

Ik werk zelf bij een leasemaatschappij en uit ervaring weet ik dat er hele knappe 147 JTD's terugkomen uit de lease. Er is een heel sterk verband tussen het goed aanhouden van het onderhodsinterval en de manier waarop de auto is behandeld. Als ik een onderhoudshistorie zie, kan ik je voorspellen hoe de auto erbij staat. Stel dat je een JTD op het oog hebt, vraag bij de autoleasemaatschappij eerst een onderhoudshistorie op. Kijk wanneer de beurten zijn uitgevoerd en of dit op de voorgeschreven kilometrstanden is geweest (om de 20.000 km). Kijk ook wanneer de remmen en banden zijn vervangen en hoe lang deze mee zijn gegaan. Dit geeft een indicatie van het gebruik van de auto. Een auto met beurten die veel te laat waren, hoog remmen- en bandenverbruik is bijna altijd mishandeld en kan je beter laten staan. Ik heb zelf in 1999 een 146 2.0 Ti van 1996 uit de lease gekocht. Beurten waren altijd op tijd gedaan, eerste set voorremblokken was bij 100.000 km vervangen en achterremblokken bij 160.000 km. Inderdaad was het een mooie auto en rij er nu nog steeds naar volle tevredenheid mee (inmiddels 240.000 km op de klok). Succes met zoeken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.