auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Alfa Romeo 166: brandlucht achter tellerunit

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

geachte college,s heb hier een 166 met het volgende probleem: klant kwam binnen met niet werkende knipperlichten
de zekering van de knipperlichten lag eruit en in de auto rook je een verbrande lucht net als of er een condensator opgeblazen was.
Nu heb ik de zekeringkast en de boddycomputer ernaast gedemonteerd maar deze ruiken niet verbrand.Ook heb ik de stuurschakellaar gedemonteerd en deze is ook nog prima.Omdat ik nog niet zeker was van het hele gebeuren heb ik de tellerklok ook eruit gehaald maar de teller zelf ruikt ook niet verbrand er komt wel een verbrande lucht uit het gaat waar de teller inzit. Nu heb ik er een andere zekering ingezet en de knipperlichten werken weer alleen de lampjes in de tellerklok werken niet maar dit was al langer volgens de klant. Wie heeft er zoiets al eerder meegemaakt of weet een oplossing voor dit probleem. Of kan iemand mij vertellen of er ergens een elektrischeunit zit die de lampjes in de tellerklok aanstuurd (alles werkt van tellerklok behalve die knipperlichtlampjes).

Geplaatst door

ed13 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb waarschijnlijk het probleem gevonden!! in het middenconsole net boven de airbag unit heb ik koelvloeistoflekkage deze druppelt
in een rijtje met relais waarvan er dus een van gesmolten is. Nu vraag ik m'n eigen af is dit lekkage van de kachelradiateur of van de slangen
die onder de parafan zitten??? het is namelijk niet te zien zonder alles te demonteren.En mocht het de radiateur van de kachel zijn hoe deze te
demonteren via parafan of moet bij deze auto het hele dashboard eruit? wie o wie kan mij helpen!!??? als ik het interieurfilter eruit haal en dan in het gat kijk dan is het vochtig op de bodem.

ed13 0
badge

16 jaar

dat is 100 procent de kachelradiateur die op je relais lekt en daaronder zit ook je airbag computer, probeer het ze snel mogelijk droog te maken anders gaat de airbag comp ook kapot en die is duur,ik heb een paar weken gelden 1 vervangen bij een 166 2.0 4 cilinder daar staat totaal 8 uur arbeid op maar heb het zelf o.ng in 4 a 5 uurtjes gedaan, je moet al die plastic kappen weghalen bij je paravaan enzo. je airco moet geleegd worden (en weer opnieuw gevuld worden) je moet dat ''schutbord'' weghalen, dan kan je zo,n hele box weghalen die is van je airco met filter erin en die condensor en daarachter zit die kachelradiateur, al laat je het bij de dealer doen ben je ong. 1000 euro kwijt maar het is echt een k*twerk om zelf te doen,al wil je het zelf doen zou ik de radiateur gewoon universeel bij een automaterialenzaak halen dan bij de dealer want is veel goedkoper en netzo goed, ik had hetzelfde probleem als jou een brandlucht en nu brandt het airbag lampje en is die comp. verrot dus dat is leuk maar succes verders laters ralph

ralph88 0
badge

16 jaar

he ralph88 wel beetje late reactie maar heb het probleem al een paar weken geleden opgelost.
het was inderdaad een vreselijke klote klus maar gelukkig is alles weer oke dit zijn echt geen fijne klusjes
greetz.

ed13 0
badge

16 jaar

Ik had vergelijkbaar probleem. Inmiddels is kachelradiator vervangen, maar vervelende brandlucht verdwijnt niet helemaal. Met warme motor blijf je toch iets ruiken en dat is toch irritant. Weet iemand hoe je dit definitief oplost?

Leofredo 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.