Alfa Romeo 166: Ruw schakelen automaatbak na revisie.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0

Automaatbak en koppelomvormer zijn gereviseerd afgelopen week.

Automaat schakeld soms dat je het alleen merkt aan de het terugvallen van de toerenteller,soms schakelt de bak best ruw,dan voel je toch wel een schok.

Ik heb het idee dat het schokken vooral is ,als de bak met kleine toeren verschillen schakeld.

Dus dat als ik 40 rijd, de bak van z'n 2-3-4 schakeld,dus met heel weinig snelheidsverschil.

Volgens het revisiebedrijf zou de bak verkeerde singalen van de motor krijgen zodat de bak niet goed schakeld,de motor loopt opzich prima wat mij berteft.

Iemand enig idee wat dit zou kunen zijn ?

Van welk deel van de motor krijgt de automaatbak een singaal ?

Marcel166

Geplaatst door Marcel166 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 166? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Peter087 (0) PRO, 16 jaar geleden

Gasklep stand en de luchtmassa meter zijn hele belangrijke signalen.
en als deze een turbo heeft kan dat ook invloed hebben wanneer de turbo niet naar behoren werkt.
ik denk toch dat je contact moet nemen met of een Alfa Romeo dealer of met het revisiebedrijf die de bak nagekeken heeft!

razorblade (0) PRO, 16 jaar geleden

hoi,

even een tegenvraag: hoe is de bak revisie uitgevoerd? heb je de complete auto naar het revisie bedrijf gebracht of de bak laten uitbouwen door iemand en toen alleen de bak weggebracht? want dan ga je vaak al de fout in. vroeger reviseerde je namelijk zelf een automaat, later werd de bak naar een revisie bedrijf gebracht maar de afgelopen 15 jaar denk ik is het toch al vrij gangbaar dat de complete auto naar het revisie bedrijf gaat, tenzij het om een bekend probleem gaat dan kun je de losse bak opsturen. dan kunnen ze namelijk zelf rijden om te kijken wat er precies is en vaak geven ze ook een hint in de richting dat het niet aan de bak ligt maar aan probleem met de aansturing zoals jij al zei en dan gaat de auto weer naar de dealer terug. naar mijn mening is de automaat van een 166 eigenlijk vrij probleemloos en komen ze relatief weinig in de revisie terecht.

ik zou dus graag wel eens willen weten waarom de bak is gereviseerd en of je dus de complete auto of alleen de losse bak naar het revisie bedrijf hebt gebracht.

oh en alle gerenommeerde revisie bedrijven die ik ken en waar wij zaken mee doen die weten zeker of het probleem aan de bak ligt of dat het een probleem is met de electronica of signalen die de bak krijgt en dat lossen ze dan zelf op of ze geven de dealer advies wat te doen. en zoals ik al zei een hoop revisie bedrijven willen graag zelf ook rijden en diagnose stellen om te voorkomen dat een bak uit elkaar word gehaald terwijl er met de bak niks aan de hand is. en ook hun zullen weten dat dit vrij probleemloze bakken zijn....

succes ermee en ik hoor graag van je

Marcel166 (0), 16 jaar geleden

[quote=razorblade]hoi,

even een tegenvraag: hoe is de bak revisie uitgevoerd? heb je de complete auto naar het revisie bedrijf gebracht of de bak laten uitbouwen door iemand en toen alleen de bak weggebracht? want dan ga je vaak al de fout in. vroeger reviseerde je namelijk zelf een automaat, later werd de bak naar een revisie bedrijf gebracht maar de afgelopen 15 jaar denk ik is het toch al vrij gangbaar dat de complete auto naar het revisie bedrijf gaat, tenzij het om een bekend probleem gaat dan kun je de losse bak opsturen. dan kunnen ze namelijk zelf rijden om te kijken wat er precies is en vaak geven ze ook een hint in de richting dat het niet aan de bak ligt maar aan probleem met de aansturing zoals jij al zei en dan gaat de auto weer naar de dealer terug. naar mijn mening is de automaat van een 166 eigenlijk vrij probleemloos en komen ze relatief weinig in de revisie terecht.

ik zou dus graag wel eens willen weten waarom de bak is gereviseerd en of je dus de complete auto of alleen de losse bak naar het revisie bedrijf hebt gebracht.

oh en alle gerenommeerde revisie bedrijven die ik ken en waar wij zaken mee doen die weten zeker of het probleem aan de bak ligt of dat het een probleem is met de electronica of signalen die de bak krijgt en dat lossen ze dan zelf op of ze geven de dealer advies wat te doen. en zoals ik al zei een hoop revisie bedrijven willen graag zelf ook rijden en diagnose stellen om te voorkomen dat een bak uit elkaar word gehaald terwijl er met de bak niks aan de hand is. en ook hun zullen weten dat dit vrij probleemloze bakken zijn....

succes ermee en ik hoor graag van je[/quote]
Ik heb de complete auto naar het revisiebedrijf gebracht zodat alles wel goed zou gaan.

De bakolie was helemaal verband en er lagen lagers los in de bak, de bak had al 250.000 km gedraaid en heeft lange tijd een aanhanger getrokken.

Ik heb zonder lmm gereden en ik merk zeker wel verandering in het schakelgedrag.

Koude motor met lmm los dan schakelt de bak super en onmerkbaar, zodra de motor wat warmer wordt schakelt de bak met een klein schokje erin.

Met lmm aangekopeld maakt koud of warm niet uit en de bak gaat zijn eigen gang.
De ene keer onmerkbaar en soms gepaard met een flinke schok, er is geen peil op te trekken.
Auto is helemaal uitgelezen en geen foutcodes.
Ze kregen alleen geen verbinding met de automaatbak, maar dit was voor de revisie ook al zo.

Enig idee wat hier speelt ??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.