Alfa Romeo 166: Injectielampje blijft branden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 Ts 16V

Ik heb een probleem !
Na het nakijken van mijn luchtmassameter en het terugplaatsen van de meter blijft nu mijn injectielampje op het dashboard branden .
Weet iemand soms hoe ik dit terug uit krijg ?
Ik heb de LMM op volgende manier getest na het verwijderen van de LMM sensor zonder het huis waar hij inzit heb ik de wagen laten draaien en toen ik in de sensor blies viel de wagen bijna stil dus volgens mij een teken dat de LMM nog goed was .
Ik heb dan de LMM teruggestoken zoals hij zat dus ook op het pijltje gelet .
Ik heb dan de wagen afgezet en toen ik hem terug starte bleef dus het injectielampje branden .
De wagen trek echter veel beter nu want dit was dus de eerste reden om de LMM te bekijken hij trok niet goed.
Wat hij nu ook wel heeft is dat als je van uit stationeer toerental gas geeft heeft hij een klein dood stuk in het allerbegin van het gas geven.
Heeft iemand de oplossing of raad voor mij ?

Alfa-ital166

Geplaatst door Alfa-ital166 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 166? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Je had geen probleem, nu wel.
Als je een motor laat draaien zonder LMM, kun je aan de klompen aanvoelen dat dit trammelant geeft. Het regelapparaat mist meetgegevens terwijl de motor loopt. Vandaar dat die lamp ook begint te branden.
Dus: naar de garage en de foutcode's laten uitlezen en wissen.
Wij zeggen altijd: schoenmaker, blijf bij je leest.........

Gr.

Alfa-ital166 (0), 16 jaar geleden

Inderdaad twee uur na dit bericht stond ik in panne pfffffffft onder het rijden ging het lampje plots uit en begon de wagen enorm te schokken en sputteren stilvallen enz.. Hij is dus nu binnen in de garage ze gaan hem eerst uitlezen en dan morgenmiddag zou ik het verdict krijgen ik hoop dat dit weer geen arm en een been kost . Het rare was dat zolang het lichtje brande hij veel beter optrok dan daarvoor raaaaaar.

razorblade (0) PRO, 16 jaar geleden

blijkbaar had al je een probleem met je auto anders besluit je niet de lmm te gaan testen. maar dan ga je het electronische gedeelte uit de behuizing schroeven en dan de motor starten en er tegen aan blazen??? weet je wel hoe een nauwkeurig apparaatje de lmm is. de minste afwijking van de hittedraad is al funest. sorry maar ik ben het met petje eens hoor, had dan eerst eens je klacht voorgelegd. nu kost het je als het tegen zit minstens diagnose kosten want de dealer weet nu ook niet meer waar ie aan toe is (je hebt ze toch wel eerlijk verteld hoop ik wat je hebt gedaan want dat bespaart je waarschijnlijk heel veel diagnose kosten) en een lmm. en wellicht is er iets heel anders aan de hand en kost je dat ook nog geld. en ff uitlezen of je klacht voorleggen aan de dealer kost echt niet zoveel geld hoor. vragen is gratis en uitlezen misschien 25 euro max.

Alfa-ital166 (0), 16 jaar geleden

Oké ik heb dus als leek wel niet goed nagedacht door deze LMM te willen testen . Maar er word zo veel gezegd op forums van test dit zo en zo . Ik had dus op het alfa forum nl gelezen dat je het op deze manier kon testen en ja nu zit ik met de gebakken peren zoals ze in belgie zeggen hé. Ik heb echter aan de garagist wel gezegd dat ik vermoede dat er iets met de LMM aan de hand was ik heb echter niet het ganse verhaal gedaan omdat ik geen slecht figuur wou slaan begrijp je wel . Nu weet ik ondertussen dat ze de wagen hebben uitgelezen en ze gaan nu een nieuwe LMM steken en dan nog eens testen de rest weet ik morgen pas .

Alfa-ital166 (0), 16 jaar geleden

Oké de auto is nagekeken en gemaakt hij rijd nu zoals het hoort .
Er waren vier fouten volgens diagnose:
Regelapparatuur Diagnose ALFA ROMEO Motronic M 1.5.5 Foutgeheugen
P1173 Lambda adaptie 1
buiten bereik max.
P1172 Lambda adaptie 2
Buiten bereik min.
P0100 Luchtmassameter
Buiten bereik min.
P0170 Lambda regeling
Buiten bereik min.
Aantal fouten 4

Regelapparatuur Diagnose ALFA ROMEO Motronic M 1.5.5 Meetwaarden.
Luchtmassa
14.4kg/h
Lambdasonde spanning
0.67V
Lambda integrator
99%
Lambda adaptie 1
100%

Dus er waren 4 fouten de garagist heeft een nieuwe Luchtmassameter gestoken en alles gereset .

Hij heeft echter nog ontdekt dat er geen balansas riem op ligt hij was blijkbaar heel verbaasd .

Ik heb de wagen 2 weken geleden gekocht en dan hebben ze gezegd en dat is blijkbaar juist dat ze een nieuwe distributieriem hebben gelegd en een multieriem.

Maar de garagist vraagt zich af waarom ze de balansas riem er niet hebben opgelegd ik vraag mij dit ook af en is dit gevaarlijk of kan dit enige schade berokkenen aan de motor ?

Volgens de garagist is er blijkbaar ook al een andere cullas opgezet dat zou dan ook de nieuwe distributieriem verklaren natuurlijk de vorige zal gebroken zijn met de nodige schade aan de kleppen als gevolg natuurlijk.

De batterij zou ook te zwak zijn dus gewoon kapot .

IK heb dus nu een sommetje van 430 euro mogen betalen . En dan heb ik nog geen nieuwe batterij of balansasriem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.