Hey,
3 weekjes geleden ben ik met mijn auto bezig geweest. Ik wou een subwoofer plaatsen en daardoor heb ik even de accu kabels losgehad.
Sindsdien brand, als ik de auto op contact zet, het injectie lampje. Hij ging vervolgens uit als ik de auto starte.
Sinds vandaag krijg ik het code lampje en het injectie lampje blijvend en de auto wil niet starten. Soms lukt het me om het code lampje uit te krijgen, maar zodra de auto start valt die na even gas geven uit.
Nu gaat hij ook al niet meer aan als alleen het injectielampje brand.
Zou dit kunnen komen omdat de accu even los is geweest? zoja, hoe kan ik dit weer herstellen?
mvg,
Invix
ps. ik heb nog nooit echt aan een auto gesleuteld..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is normaal dat het injectielampje aan gaat als je het kontakt aan zet. Het moet uitgaan als de motor aan slaat.
Code-lampje is voor de herkenning van je sleutel. Als dat blijft branden ziet de diefstal-beveiliging je sleutel niet of herkent hem niet.
Probeer het eerst eens met de reservesleutel.
Je kunt proberen of een keer de accu los helpt, maar het lost het probleem niet op. Als het helpt heb je over een aantal weken weer problemen.
Hoor je de benzinepomp tijdens het starten?
Vonken de bougies tijdens het starten?
controleer de massa verbinding eens....
( die is wel vaker de veroorzaker van diverse leed....desnoods even een startkabel gebruiken en een massa naar de accu leggen. dus direkt op het blok naar de - (min) pool )
Bedankt voor jullie snelle reaktie!
Ik meende het lampje normaal niet eerder gezien te hebben, maar ben blij dat dat zo hoort.
Ik heb de reserve sleutel geprobeerd, zonder enig succes.
De accu is ook al los geweest maar dat hielp ook niet.
Als ik de auto opslot draai en dan weer open, dan is vaak het codelampje niet aan. Starten doet die dan niet, net of de onderbreker wel zijn werk doet.
Als ik de auto op contact zet, dan hoor je wel even een geluid. Is dat wat je bedoeld met de benzinepomp?
Ik heb hier op dit moment helaas geen apparatuur om de massa verbinding te meten.
De radio etc doen het wel gewoon.
Ik heb gelezen en gehoord dat als je de acc kabels minstens 30 seconden tegen elkaar houd, dit ook soms succes heeft.
Dit ga ik zo proberen.
Als er foto's/filmpjes nodig zijn ter verduidelijking dan hoor ik dat graag.
groet,
14 jaar
christian,een filmpje maakt het altijd net even wat makkelijker. Dus als je in de gelegenheid bent om een filmpje van de dashbord te maken....
Vergeet dat tegen elkaar houden van accupolen maar. Leuk indianenverhaal, accu los heeft hetzelfde effect en dat heb je al geprobeerd.
Overgines, laatst was hier iemand die beweerde zelfs dat hij daarmee zijn ecu had opgeblazen.
tja, en toch doe ik het ook altijd met een spanningszoeker ertussen.... dan heb ik pas het idee dat alles spannigsloos is (condensatoren enzo). misschien zit dat wel tussen de oren ;)
Maarten, geen enkele fabrikant schrijft deze methode voor als het loshalen van de accu verplicht is - zoals bij werk aan het airbag systeem.
In plaats daarvan zeggen ze accu los en wachten - wachttijd varieert van 10 tot 30 minuten.
Nu breekt mijn klomp..
Ik en mijn vader net naar de auto toe, omdat met die kabels te proberen; geen effect..
Mijn vader, die zo a-technisch is als maar kan had een idee.
Ik had er een hard hoofd in en ging er tuurlijk van uit dat het niet zal werken..
We doen de deur met de sleutel op slot en weer open, daardoor is het code lampje niet aan, Hij zet de auto in zijn 1 en start de auto zonder de koppeling in te drukken..
de auto gaat dus even naar voor en als we hem nu starten werkt hij gewoon normaal! =D
Ik kon het niet geloven! auto wel 10 x gestart en er een rondje mee gereden en hij doet het nog!!
toch even een filmpje gemaakt, hoop dat het zo hoort? =)
http://www.youtube.com/watch?v=Ep5q8jLTv...
ps. hoop dat het te zien is ivm de zon!
14 jaar
Oke, ik was misschien iets te optimistisch..
Ik wou vrolijk met de auto weg vandaag en weer hetzelfde probleem.
Het zelfde truukje geprobeerd, maar geen succes.
Net weer gekeken of hij wou starten en na even dingen proberen wou het.
Wat mij opviel was dat voordat hij wou starten, de toerenteller even heen en weer ging (de auto was dus uit en stond alleen op contact).
Dit had ik ook gemerkt toen hij zondag niet meer aanging, maar toen ging hij heen en weer als een tierelier!
Misschien dat dit er wat mee te maken heeft?
Ik heb net een filmpje kunnen maken van wat je ziet als hij niet werkt en een van als hij het wel doet (helaas niets van de gekke toerenteller)
http://www.youtube.com/watch?v=88ctMn051... -->> doet het niet
http://www.youtube.com/watch?v=uCB5Uk5eb... -->> doet het wel
14 jaar
Begint een beetje te lijken op een defecte BDP-gever (krukaspositie- of toerental-sensor) of een defect in de bedrading daarvan.
Bekijk de relais en de relaisvoeten die aan je accubak zitten maar eens goed. Ik geef je 95% kans dat die geoxideerd zijn en dat je daardoor deze problemen hebt. Kijk ook aan de onderkant van de relaisvoeten, van boven zie je vaak niets.
14 jaar
Ik heb de auto maar naar een garage gebracht.. die brachten hem naar een alfa dealer om hem uit te lezen en hebben het ge-reset. probleem leek opgelost volgens hun, maar ik liet hem daar staan voor de APK. Zij kregen hetzelfde probleem toen weer, wat bleek; een kappote "kaart" bij de stuur wiel, die de code afleest..
kheb hem gister opgehaald, en tot nu toe doet hij het goed. =) zelfs de afstandbediening van de centrale vergrendeling werkt weer! Ik dacht dat het aan de ontvanger lag..
Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp!
Groet,
Christian
14 jaar
Het gele codekastje is bijna nooit stuk, maar het komt een enkele keer voor. Aangezien dan je ECUlampje meestal niet aangaat, was dat niet een voor de hand liggende oplossing.
In ieder geval Fijn te horen dat het opgelost is.
14 jaar
Volgens mij bleef het sleuteltje branden bij het eerste filmpje waardoor die niet start.
Bij het tweede filmpje ging het sleuteltje uit waardoor je wel kon starten,dus idd de startonderbreker functioneerde niet goed.
14 jaar
oooooo....
ferietring, dus de antenne is de oorzaak.
onder de stuurkolom, bij het kontaktslot zit een ring, met een kabel aan...die loopt onder het dashboard...
daar steekt ergens een stekker...haal die los, draai de kabel een paar keer tot een soort spiraal en steek hem weer in...
mogelijk dat daarna het probleem weg is...
anders de ring vernieuwen.... komt redelijk vaak voor bij Alfa ( bij de 156 al meermaals gehoord )
Alles werkt nu goed, dus ik blijf er nu vanaf.. :P
Had ik nog wel een vraagje; Mijn subwoofer is nu nog niet aangesloten, omdat ik geen opening kon vinden van binnenkant auto naar accu (onder de motorkap).
Weet iemand waar ik de kabel doorheen kan halen om hem aantesluiten? of is het verstandiger om daar even een nieuwe topic over te beginnen? (lijkt mij wel..)
Groet,
14 jaar
vraag dit op het alfa forum, daar zitten de experts....
dus www.alfaforum.nl
succes !
Bedankt voor alles!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 145 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar