Hallo,
ik heb een probleem met een alfa 145
hier een opsomming:
- als alarmlichten aanstaan doen alleen de linker knipperlichten het de rechterknipperlichten brande niet, wel in kombinatie met het knipperlicht naar rechts... dan branden ze allemaal tegelijk.
- stuur maakt een schavend geluid bij het sturen naar links als ik aan de bovenkant van het stuur duw tijdesn het sturen word het erger, als ik aan de bovenkant van het stuur trek, is het weg, dit probleem deed zich plotseling voor.
- bij het overschakelen naar een andere versnelling, en het loslaten van de koppeling in combinatie met wat gas geven piept er iets... zou dit iets in de aandrijving kunnen zijn? of misschien een riem?
de auto moet binnekort gekeurd worden en vroeg me af of het schavende stuur een probleem kan leveren bij de keuring, het schaven is niet hinderlijk maar het geluid is wel vervelend....
hopenlijk kan iemand mij helpen!!!
alvast heel erg bedankt
groetjes Lennart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het stuur is verstelbaar ,het kan goed zijn dat er een afdek-kap die om het stuur zit aan schuurd. zou zeggen ,..haal de kappen eens weg en controleer het zichtbare.
doen de knippers het wel , als je de hendel links of rechts beweegd? anders zou je denken aan de knipper auto maat,..is een kasje die dat regeld. zit achter de lichtverstelling verstopt. betekende wat kappen los schroeven. en kijken nog alles aangesloten is, relais/zekeringen .
wellift dat het piepje de hevel is van het pedaal. beetje wd. anders verder op onderzoek. piepend spanroletje.?
hallo alfabob,
ik heb de kappen rondom het stuur al verwijderd ik dacht ook dat het probleem daaraan lag, maar het probleem blijft ik zal er zeker wat wb40 op spuiten in de hoop dat het weggaat. heb het stuur ook al in hoogte versteld maar het verdwijnd niet..
de knipperlichten functioneren verder prima, alleen het alarmlicht doet het alleen links, als ik de alarmlichten aanzet in combinatie met het knipperlicht naar rechts, doen ze het wel allemaal...
dat piepen zou inderdaad een spanrolletje kunnen zijn die door de kracht van de overbrenging even slipt.... maar heb je toevallig enig idee bij welk spanrolletje ik zou moeten gaan zoeken?
alvast ebdankt voor je reactie!!
15 jaar
zo telezen heb je een boxer, links en rechts op de distributie zit elk een spanrol ,die de snaar op spanning houd.
als je op een online eper kijkt zie je hoe het inelkaar steekt. maar zonder kennis ,zou ik het niet loshalen ivm op tijd stellen van de distributie. hulp tools etc.. maar je kan wel de kappen verwijderen ter controle.
de consul waar de alarmlichten knop op zit ,hier achter zit een stekker tbv de alarmlichten. om daar bij te kunnen ,zul je het asbak gedeelte moeten iutbouwen om dat tebekijken. misschien dat de consul zelf een probleem heeft.
15 jaar
het probleem met de alarmlichten is opgelost, heb het console gedeelte verwijderd en wat met de bedrading 'gespeeld' daarna deed hij het weer,
zal wel een los contactje zijn geweest.
het stuur heb ik geolied en het probleem is minder geworden maar nog niet helemaal verdwenen...
aan de distributie riem ga ik mooi niet knutselen daarvoor heb ik nog te weinig ervaring op dit gebied...
heel erg bedankt voor de info!!!
15 jaar
zat nog wat te bedenken ivm het schuren van het stuur. is het welligt de nok van de stuurvergrendeling ??
15 jaar
dat zou heel goed kunnen daar heb ik zelf ook aan zitten denken, omdat het probleem zich plotseling voordeed,
ik heb alleen geen idee hoe ik dat zou kunnen controleren bij het verwijderen van de kapjes om het stuur wou ik
eigenlijk ook meteen het stuur eraf halen, maar er zit een airbag in en weet niet of dit op een beplaade manier losgemaakt moet
worden, zou ik dat kunnen controleren door het stuur te verwijderen?
15 jaar
er is zeker een procedure voor het veilig verwijderen van de airbag , ik bedoel dat zogezegt alles wel tedemonteren is,....maar dat, daar dan ook wel ,men de kennis voor moet hebben/weten. om niet in verdere duurdere kostende euvels tekomen ,door onvermogen.
zou nog niet beginnen met het stuur telossen, bekijk het onder de kappen ,en dan aan stuur draaien of je het schuren kunt lokaliseren. evt draaiende verbinding iets olieen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 145 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar