De motor van m'n 156 houdt in koude/halfwarme toestand. Bij warme motor geen problemen. Soms valt hij gewoon uit. Hij start daarna echter direct. Bougie's zijn in orde, luchtmassameter ook (draait niet beter met de stekker eraf), temp. sensor ook in orde. Tijdens de storing met 4-gasmeter loopt O2 op tot 8%, lambdawaarde is dan 1.30 (arm!)
Motor ploft ook in de inlaat. Kan de nokkenas versteller de boel zo ontregelen dat de inlaattiming gewoon niet klopt bij motortemp tot ± 60 graden ? Wie weet raad
M.vr.gr, pappa
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
[quote=pappa]De motor van m'n 156 houdt in koude/halfwarme toestand. Bij warme motor geen problemen. Soms valt hij gewoon uit. Hij start daarna echter direct. Bougie's zijn in orde, luchtmassameter ook (draait niet beter met de stekker eraf), temp. sensor ook in orde. Tijdens de storing met 4-gasmeter loopt O2 op tot 8%, lambdawaarde is dan 1.30 (arm!)
Motor ploft ook in de inlaat. Kan de nokkenas versteller de boel zo ontregelen dat de inlaattiming gewoon niet klopt bij motortemp tot ± 60 graden ? Wie weet raad
M.vr.gr, pappa[/quote]
bij een benzine werkt het trukje met het lostrekken van de LMM ook niet schijnbaar...
toch zou ik de LMM eens laten na meten...90% kans dat de LMM "zum Jaffa" is
17 jaar