👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn Alfa 166 2.4 JTD houdt in.
Ik heb de auto 3 maanden geleden zonder garantie gekocht en deze leek prima te lopen. Na een paar dagen rustig gereden te hebben ging ineens bij (behouden) optrekken het motormanagementlampje branden. De Alfa werkplaats heeft toen een dag gezocht maar heeft niks kunnen vinden. Wel hebben zij de storing uitgelezen. Deze gaf aan " Turbodruk te laag " maar zij gaven aan dat de turbo goed functioneerde en dat deze vermelding ook een hele andere oorzaak kon hebben. Zij hebben toen de turbodruksensor vernieuwd maar dit heeft niets geholpen. Ook de turboslangen zijn lekdicht. Na wat navraag op het Alfa Romeo Forum kreeg ik het advies om de luchtmassameter te vervangen. Dit heb ik afgelopen vrijdag laten doen samen met het lucht en brandstoffilter. Dit heeft niets geholpen. Ook "bokt"de motor nu ook regelmatig bij optrekken maar ook bij constant rijden, waarbij hij op dat moment zwarte roetpluimen uit de uitlaat blaast. Het lijkt nét of de brandstof bijna op is. Dit gedrag lijkt oook een beetje op als de bougies of de bougiekabels bij een benzineauto niet goed meer functioneren. Ik hoorde ook iets over een EGR klep maar weet niet of dit dan misschien de oorzaak kan zijn ???
Ook merk ik sinds enige tijd dat de motor een lage brom produceert wat duideliijk merkbaar is met optrekken. Tevens resoneert deze veel meer dan dat ie bij aanschaf deed.
Een tweede probleem wat ik opgemerkt heb is dat de voorwielen ontzettend kraken bij over drempels rijden. Ik heb de draagarmrubbers al in laten sprayen met teflonspray maar dit heeft niets geholpen.
Wie weet raad ???
Bij voorbaat dank !!!
Groeten Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wbt de draagarmen, er is maar 1 optie en dat is vervangen maar houd er rekening mee dat het kraken na verloop van tijd toch weer terugkomt. Dit is een moderne alfakwaal
egr klep afdichten en kijken of het helpt plaatje van bv oude nrplaat ertussen
trek de Lucht Massa Meter eens los,
ga dan rijden, de motor loopt dan in noodloop, als het dan beter rijdt is de LMM naar zijn grootje..
en geloof het, als de LMM kapot is en je rijdt met afgekoppelde LMM dat rijdt dan echt goed.
iemand die een JTD niet kent zal het niet eens merken dat deze loshangt.
zou wel eens willen weten hoeveel JTD's rond rijden met de stekker van de LLM nog niet ingestoken
omdat deze bv bij de luchtfilter wissel vergeten zijn in te steken..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar