kop pakking was slecht en de kop gelicht,
maar nu blijkt de kop iets krom te zijn
heb iemand gevonden die de kop wil vlakken ( gaat via een bedrijf )
heb het blok gestript.
1, weet iemand of ik de klepveren en stoters ( in en uitlaad klepen ) er ook uit moeten .
2 hoe haal ik die los ??
is een alfa 156 2.0 ts blok
Geplaatst door kilometervreter1963 (0) , lid sinds 8 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 156? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
fordmannetje (0) PRO, 8 jaar geleden
klepveertang
Jan307SW (0), 8 jaar geleden
Breng de kop altijd compleet weg. Laat hem vlakken en laat dan gelijk hem afpersen om te checken of geen scheurtje in de kop zit. Anders zonde van al het werk. Ook maken ze dan gelijk de klep en zittingen schoon. Zo weet ik dat er weer een goede kop opgaat.
kilometervreter1963 (0), 8 jaar geleden
ok , mmm dan heb ik een probleem , want die heb ik dus niet , ok dank je voor je antwoord. mvg adri
firedriver (60), 8 jaar geleden
Deze motoren hebben klepbekers, maar als de compressie van de motor en de klepspeling in orde is zou ik dat toch allemaal niet monteren, mijn 166 heeft dezelfde motor, wel altijd zijn oilepijl in de gaten houden, waneer bij een twin spark de pijl te laag is beginnen deze motoren lucht en olie te happen bij het nemen van een bocht, anders kan je andere krukas zoeken, zijn kleppen worden geregeld via kaliberkes gewoon. ter info.
Dikke gr.
Jantje
JaapVeld (0), 8 jaar geleden
Het lijkt mij wel slim op de kop gelijk te reviseren als hij er toch af moet.
Ik zie LPG en kilometervreter in nickname dus die kop zal best een eindje versleten (klepzittingen) zijn.
Gelijk maar distributie en waterpomp dan kan je weet een poosje voort.
Gr Jaap
firedriver (60), 8 jaar geleden
Als zijn zittingen ook vervangen moeten worden lijkt het mij beter om een goede tweedehandse kop te zoeken, maar dat is ieders zijn budget.
Nokkenassen moeten eruit, bekers uit nemen, callibers uitnemen, klepspien demonteren na het induwen van de klepveer, de kleppen uitrekken.
Voor montage moet zijn timing juist zijn, val goed mee, maar zeker wat kennis vereist.
Gr.Jantje
JaapVeld (0), 8 jaar geleden
Een andere kop is uiteraard ook een (misschien wel goedkopere) oplossing.
Gr Jaap
E.T.Wiersum (0), 8 jaar geleden
Als een krom getrokken kop gevlakt wordt , kan vroeg of laat de bovenliggende nokkenas breken omdat de lagering niet meer zuiver in lijn staat.
firedriver (60), 8 jaar geleden
Inderdaad Tjaart
firedriver (60), 8 jaar geleden
Zeg hogenboom
Voor weinig heb je al een revisiekop..
Gr.Jantje
http://www.vanlingenalfaparts.nl/NL/zoek...
kilometervreter1963 (0), 8 jaar geleden
goede middag dank je wel voor de opzies, heb de kop laten vlakken ,
mvg.adri