Deze auto is gebracht met de klacht dat deze niet wil trekken beneden de 2500 / 3000 toeren. Boven de 3000 toeren trekt hij super maar rookt verschrikkelijk zwart. Ik heb de LMM al vervangen maar geen resultaat. Tevens de turboslang vanaf intercooler naar inlaatspruitstuk ingekort ivm een scheur in de slang. De slang wordt goed hard bij onbelast gas geven en sist niet meer. Ik heb de ECU uitgelezen en krijg 2 storingen.
De eerste storing is gloeisysteem maar dat schijnt vaker voor te komen en niet ernstig te zijn ivm slecht trekken.
De tweede storing geeft mijn REFLEX als onbekend aan met als code 5650. Ik weet niet wat dat betekend. Kan iemand mij hier verder mee helpen???
Met vriendelijke groet,
Martin Kloeze
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik van de veronderstelling uit ga dat jouw tester de P-code als een decimaal getal weergeeft, dan krijg ik P1612.
De tekst die hier bij hoort is Brandstoffilter verwarmings relais.
Hoop dat dit je verder helpt.
EGR afdoppen / afdichten / softwarematig uitschakelen of eens goed schoonmaken ??
Bijna zeker de EGR klep defect. Inderdaad deze even afdichten met een stalen plaatje (is zo gebeurt) en dan weer even proefrijden. Dan weet je het zeker.
Als de LMM defect is trekt hij over het hele toerengebied niet, typisch voor de EGR is dat hij idd tot een 2500 a 3000rpm niet trekt en daarna wel!
[quote=oldford]Als ik van de veronderstelling uit ga dat jouw tester de P-code als een decimaal getal weergeeft, dan krijg ik P1612.
De tekst die hier bij hoort is Brandstoffilter verwarmings relais.
Hoop dat dit je verder helpt.[/quote]
Leg eens uit, als je wil......
fout in gloeisysteem en relais brandstof voorverwarming kom je vaker tegen bij JTD. Kun je gewoon links laten liggen deze hebben geen invloed op het motor vermogen.
[quote=oldford]Als ik van de veronderstelling uit ga dat jouw tester de P-code als een decimaal getal weergeeft, dan krijg ik P1612.
De tekst die hier bij hoort is Brandstoffilter verwarmings relais.
Hoop dat dit je verder helpt.[/quote]
dat relais zit trouwens voor aan bij de accu, tegen de accu zelfs,
daar zitten een aantal relais...een van die kleine rooie is het relais van de brandstofverwarmings systeem..
Ik heb de storing gevonden.
Ik heb de EGR klep volledig gedemonteerd en schoongemaakt.
Na montage van de schoongemaakte EGR klep trekt de auto weer als een nieuwe.
allemaal bedankt voor het meedenken.
met vriendellijke groet,
martin
[quote=brandweerman112]Ik heb de storing gevonden.
Ik heb de EGR klep volledig gedemonteerd en schoongemaakt.
Na montage van de schoongemaakte EGR klep trekt de auto weer als een nieuwe.
allemaal bedankt voor het meedenken.
met vriendellijke groet,
martin[/quote]
Martin, meteen plaatje ertussen gezet ??
[quote=erka][quote=brandweerman112]Ik heb de storing gevonden.
Ik heb de EGR klep volledig gedemonteerd en schoongemaakt.
Na montage van de schoongemaakte EGR klep trekt de auto weer als een nieuwe.
allemaal bedankt voor het meedenken.
met vriendellijke groet,
martin[/quote]
Martin, meteen plaatje ertussen gezet ??[/quote]
Nee ik heb geen plaatje gemonteerd. Ik heb met de klant overlegd dat deze gewoon de auto moet gaan proberen en zo gauw deze weer ophoudt met trekken er een nieuwe EGR klep gemonteerd moet worden. Ik ben namelijk bang dat als ik m afdop er een storingslampje gaat branden.
mvg martin
[quote=oldford]Als ik van de veronderstelling uit ga dat jouw tester de P-code als een decimaal getal weergeeft, dan krijg ik P1612.[/quote]
Hey Oldford wat bedoel je met bovenstaande, wil je dat eens uitleggen ????
[quote=brandweerman112][quote=erka][quote=brandweerman112]Ik heb de storing gevonden.
Ik heb de EGR klep volledig gedemonteerd en schoongemaakt.
Na montage van de schoongemaakte EGR klep trekt de auto weer als een nieuwe.
allemaal bedankt voor het meedenken.
met vriendellijke groet,
martin[/quote]
Martin, meteen plaatje ertussen gezet ??[/quote]
Nee ik heb geen plaatje gemonteerd. Ik heb met de klant overlegd dat deze gewoon de auto moet gaan proberen en zo gauw deze weer ophoudt met trekken er een nieuwe EGR klep gemonteerd moet worden. Ik ben namelijk bang dat als ik m afdop er een storingslampje gaat branden.
mvg martin[/quote]
Martin,
binnen de club heeft een groot aantal leden de EGR afgedicht, zonder problemen.
log gewoon even in op www.alfaromeo156club.nl en vraag het daar nog eens.
bij een fase 2 motor kan het afdichten zowieso zonder problemen...
grt
Roger
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar