Wie o wie kan mij helpen...
een jaar geleden een alfa 156 gekocht,
de afgelopen tijd heb ik problemen gehad met mijn multiriem, deze is al een keer vervangen en hij rafelde er binnen 50 km weer vanaf.
vervolgens heb ik de spanrol vervangen, met een nieuwe multiriem en nu is ie er weer afgerafeld. Dus weer een nieuwe multiriem gekocht.
Nu staat ze net onder de motorkap en hebben we speling op een klein plastic (?!) tandwieltje???????
Wie kan mij vertellen wat dit kan zijn en hoe ik dit op moet lossen...
ik begin dit aardig zat te worden!
Ik hoop op snelle en goede reacties, maar als ik de topics hiervoor lees heb ik daar vertrouwen in!
Alvast bedankt!
Groetjes Diana
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
juiste type multi riem?
als er een trillingsdemper in de krukas poelie zit, heb je een verdachte zelfde geld voor de vrijloop van de dynamo mits dit aanwezig is.
Loopt de riem wel in 1 lijn?
Idd, wees er zeker van dat je de juiste riem hebt. Als deze ook maar even een beetje te breed is snijden de poulies ze binnen no time aan flarden (zelf al eens in 3 km meegemaakt, ook iets te breed.)
Uitlijning, in het bijzonder op dicht bij elkaar zittende loopwielen en poulies is ook een belangrijk aandachtpunt. Check ook of er geen beschadiging op een poulie zit, of nog een stuk oude riem van een eerder slachtoffer.
13 jaar
Bij een multiriem moet je altijd alle rollen en spanners mee verwisselen op Alfa. Als dat niet gedaan is, is het goed mogelijk dat speling op 1 van de rollen/spanners de riem scheef trekt en die daardoor kapot rafelt.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar