We zitten al langere tijd met een probleem, onze alfa 156 verbruikt olie dit hebben we "opgelost" door bij een revisiebedrijf de cilinders te laten boren en overmaat zuigers te monteren. Na de reparatie was het verbruik maar liefst 3 liter op de eerste 1200 km. Vervolgens is dit tijdens de inloop periode wel gedaald maar de laatste 1200 km had de auto nog steeds 1 liter verbruikt. Ondertussen is er een uitlaatklep verbrandt waarschijnlijk door kool afzetting op de klep. De cilinders zien er goed uit en wij kunnen ons dan ook niet voorstellen dat het verbruik langs deze weg plaats vindt. De cilinderkop ligt bij het revisie-bedrijf en zij zeggen dat ze er niets aan kunnen ontdekken, er zit geen fout in. Wel viel ons op dat er in het inlaatspruitstuk olie stond. Weet iemand misschien of er bij alfa ooit problemen zijn geweest met een te hoge druk in het onderblok of een fout in het carter ontluchtingsysteem? Of zijn er nog andere dingen die dit olieverbruik met zich mee brengen?
Groeten Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tsjeeminee, dat is nogal wat! Klinkt ongeloofelijk, het is mij onbekend dit olieverbruik. Kan volgens mij niet anders dan dat er toch iets verkeerd zit in het carterontluchtings systeem, temeer omdat je verbruik niet daalde na revisie. En voorts gaf je al aan dat er olie in het inlaatspruitstuk stond. Maar of ie carterdruk heeft kan ik hiervandaan niet zien dus zou ik het eens goed nalopen eventueel samen met een (ander)revisie bedrijf. Er is wel degelijk iets goed mis.
Sytze
Nou Sytze, dan kan ik je nog wel een staaltje sterker vertellen, hoor!
De Fiat Stilo Abarth die ik heb "mogen" rijden slobberde uiteindelijk zo'n litertje olie PER DAG.
De lease maatschappij werd uiteindelijk wantrouwend toen ze erachter kwamen dat er al zo'n 160 liter (!) motorolie TER BIJVULLING bij de dealer was opgehaald.......
Omdat ze het niet vertrouwden moest de auto toen elke keer weer naar de DEALER om olie bij te vullen om er zo zeker van te zijn dat de olie inderdaad IN het FIAT motortje gegoten werd en NIET prive meegenomen werd......
Jajajajajajaja, en het gekke was: GEEN zwarte achterkant van de auto, GEEN vet blok maar WEL steeds de olie pleite.....
Uiteindelijk na 100.000 km is er aan het blok toch nog een revisie uitgevoerd. Hierna was het olieverbruik wel minder, maar is altijd stevig gebleven.
Helaas is nooit duidelijk verteld wat er nou aan schortte maar in de "wandelgangen" werd gefluisterd dat de cilinders ovaal waren i.p.v. perfect rond.......
Wie het weet, mag het zeggen.
18 jaar
Doet me denken aan een motortype van Honda, die zijn ooit gemaakt met ovale zuigers. Zouden ze per abuis een partijtje hebben overgenomen bij onze Italiaanse auto-bouwers?!
160 echte liters??? Hmmm, en de dealer leverde die gewoon zonder vragen te stellen........?
Moet toch niet veel gekker worden!
Sytze
Ja, Sytze, de dealer gaf de olie gewoon mee en bracht het gewoon in rekening.
Zo gaat dat, rekening leasemij.
En het was OOK nog eens van die dure, speciale olie van Selina.
Meedenken is er niet meer bij, tegenwoordig...
18 jaar
En idd, Honda heeft ooit eens wat geprobeerd met ovale zuigertjes en cilinders.
Als je maar hard genoeg perst, krijg je uiteindelijk alles wel passend.....................
18 jaar
Honda NR blokjes....
[url=http://img226.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img226.imageshack.us/img226/7830/...[/img][/url]
18 jaar
rookt de auto en waneer warm /koud gas geven /gas los laten ? veel carter druk?
Waren de zuigers het probleem wel? Lekke klepseals kunnen óók olieverbruik geven.
Check ook je carterontluchting /EGR. Als daarvan het zeefje verstopt zit, gaat hij olie aanzuigen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar