Alfa Romeo 146: relais kapot?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 TS

heb sinds kort een alfa 146 TS met G3 en deze heeft een paar dagen ondanks de kou goed gestart en gelopen.
gegeven moment begon het lampje van de injectie te branden, maar dat gaf met rijden nog geen problemen.
daarna bleven de lampjes van de gasindicatie branden als ik het contact uitzette en als deze op gas stond,ging de pomp in de gastank draaien, stond hij op benzine bleef het stil maar branden wel de groene lampjes van de gasinhoud.
afentoe als ik even startte en weer uitschakelde gingen ze soms wel,soms niet uit en moest dan de accu loskoppelen, anders trok de accu leeg.
omdat ik vermoedde dat het met vocht te maken had, heb ik alle relais en zekeringen die voor en naast de accu hangen losgehaald en de contacten schoongemaakt,deze waren groen en goor,dit heeft even geholpen.
toen brandde,ondanks volle gastank,soms 3 groene lampjes met rode lampje van injectiesysteem, soms 4 lampjes
zonder rood lampje v.h. injectiesysteem en dan liep de motor ook goed.(alleen bij 140 afentoe een hik)
vorige week zaterdag bij xxxxx in Renkum een afspraak gemaakt om de distributie te vervangen en gelijk gevraagd naar dit probleem en zij hielden voorzover op een electrisch/vochtprobleem.
op weg naar Elst begon de auto te stotteren en de lampjes van de gasindicatie te knipperen als een flipperkast.
met horten en stoten in Elst aangekomen stopt hij ermee en als ik het contact aanzette lichte het onderste rode lampje even op en ging weer uit en de auto wilde niet meer starten.
weer even aan de relais en zekeringen zitten morrelen en hij sloeg weer aan en ben met horten en stoten thuis gekomen.
ik kon de volgende morgen starten en heb de auto verplaatst, maar s'avonds startte hij niet meer, ook niet als ik aan de zekeringen en de relais had gemorreld.
ik heb de auto naar xxxxx in Elst gesleept en gevraagd om de relais e.d na te kijken en zij begonnen over de bougies,maar dat heeft volgens mij niks met deze storing te maken, ik denk dat er een relais is overleden.
zij hebben tot nutoe de auto nog niet aan de gang en ben het vertrouwen in garage's en italiaanse auto's op dit moment aardig kwijt.(ben overigens benieuwd wat ik straks moet betalen voor een" onderzoek" wat tot nu toe niets heeft opgeleverd.)
John

[b]Gelieve geen namen van bedrijven te vermelden[/b]

Tekst aangepast door de moderator.

jetfxr366

Geplaatst door jetfxr366 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 146? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

jetfxr366 (0), 14 jaar geleden

ben er intussen achter wat het probleem is en hoe het komt.
een poosje terug schoot bij het openen van de motorkap de hendel los en daarbij is waarschijnlijk een draadje beschadigd.
bij een poging de auto met startkabels te starten raakte ik een kabeltje onder het stuur met mijn knie en toen gingen de gasindicatielampjes knipperen en toen ik met dit kabeltje (waar een grijs relais aanzit) ging rommelen bleven ze branden en kon ik srarten.
alleen jammer dat het van korte duur was ,toen ik het kabeltje losliet begon de boel weer te knipperen en sloeg de motor weer af.
ik heb voorzover ik erbij kon van het kabeltje de isolatie losgemaakt om te zien fo er beschadigingen waren, maar zover nog niets gevonden.
ik breng de auto nog maar eens naar een garage in de hoop dat zij wat kunnen vinden,misschien dat uitlezen van de computer wat licht op de zaak
werpt.
dat de hendel van de motorklepkabel los schoot is ook gebeurd bij een fiat punto die ik gehad heb,(zelfde type) dus best mogelijk dat ook bij andere
fiat of alfa bezitters dit de oorzaak van hun electrische probleem is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.