Goedenavond,
Klant komt met de klacht dat de auto inhoud en dat het benzineverbuik erg hoog is..
Na uitlezen komt de fout toerentalsensor naar voren.. BDP gever vervangen maar geen resultaat..
Auto start koud moeilijk.. Als ie eenmaal gelopen heeft dan is het stationair goed maar geef je gas dan
smoort de motor helemaal.. LMM meter is al vervangen maar gaf hetzelfde resultaat..
Bij 4000tpm houdt de motor zo in dat het net is dat de toerenbegrenzer erin schiet..
Zelf zit ik te denken aan de distributietiming of aan een defecte fasesensor of nokkenasversteller..
Heeft iemand hier ervaring mee? Auto heeft 150.000 km gedraaid en de D riem zit er 30.000 km op en bijna 2 jaar..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wellicht een verstopte KAT.
kijk ook even of je aanzuiging van je luchtfilter huis niet verstopt zit,slingeren daar nogal wat rubber flappen rond.
succes
Wat voor signaal krijg je van de lambda-sonde?
je zou het nog in twee dingen kunnen zoeken.
1. benzine acceleratie-pomp. werkt slecht/defect. benzine druk etc.
2. blijft extra door-choken,...is sensor geregeld. blijft extra inspuiten, denkt koud tezijn.
14 jaar
Zal allemaal wel niet meer zo'n probleem zijn, denk ik. Anders had Alfred wel gereageerd.
Goedemorgen,
Nou het probleem doet zich nog steeds voor... Alles gecontroleerd met de examiner en met een scoop.. Benzinedruk is 3.5 bar en dus ruim voldoende.. Geen lekkende injectoren.. Temp sensor is goed.. Wat we vinden is dat de potentiometer van de gasklep niet helemaal naar behoren werkt en verder blijft er alleen maar een computer over..
Wij houden u op de hoogte van het probleem.. En we hopen gauw de oplossing te kunnen vinden..
mvg Alfred
Krijg je nog storingen met uitlezen? Wat voor ECU zit er in?
De M2.10.4 geeft bij een defecte lambda vaak geen storing, doormeten met de multimeter (0.43 V constant is defect, wisselend onder de 1V rondom die 0.43 is goed, plankgas en daarna gas los moet even piek omhoog en daarna omlaag opleveren) is dan vaak de methode om het wel vast te stellen. Het rubber tussen de LMM en de gasklep wil nog wel eens scheuren, of je kan op andere plaatsen valse lucht binnen krijgen. Ook is een scheurtje in de uitlaat tussen de kop en de lambda vaak een stoorzender, je haalt dan zuurstof binnen die de lambda ziet en daardoor wordt het mengsel te arm afgemengd.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar