close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo GTV 1996: Schudden Alfa GTV 2.0 16V bij belasting

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v Twin Spark, Motorinhoud (cc): 2000

Ik heb sinds 3 weken een GTV 2.0 TS uit 96 maar hij schudt en trilt ook! Vooral tussen 50 en 80. En alleen als je de motor belast.
Nu zeiden ze bij Nieuwkoop in Den Bosch (alfa dealer) dat het de draagarmen waren. Ik dus een setje gekocht bij de Brezan, naar een ex-automonteur gegaan en warempel.....draagarmen waren nog perfect. Geen speling, niks.
Conclusie volgens de monteur: Het zijn de reactieplaten. Dat zijn 2 stukken gevormd plaatstaal met rubber bussen op de montagepunten. Deze zitten vast aan het subframe en aan het chassis. Het rubber daarvan lag er bijna helemaal uit.

Dus de platen maar vervangen (moet toch), en......... nul komma nul verschil. Waarschijnlijk waren de bussen van de platen kapot gegaan door het eerdere probleem. Nu maar weer verder zoeken. Word er wel moe van zeg...pff.

Ok, nogmaals het probleem: als ik een constante snelheid heb is er niks aan de hand. Pas als ik de motor belast wordt het erger. Hoe meer ik m belast hoe harder ie trilt. De draagarmen zijn het niet, die hebben geen speling. Het trillen stijgt ook naarmate het toerental stijgt. Boven de 80 is het bijna weg, maar als je dan vol gas geeft (in 3 of 4) komt het weer terug.
Misschien is het dan toch een motorsteun. Hij bokt namelijk ook wel wat bij gas geven en gas los bij erg lage snelheden. Of misschien een stabilisatorstang, maar dan zou het bij alle snelheden moeten voorkomen. Ik begin nu ook weer aan een aandrijfas te denken, dat wat ik in eerste instantie al dacht. Maar die moet toch bij elke vorm van belasting onbalans hebben??? De wielen zijn het zeker niet, die zijn kaarsrecht.

Vraag voor de deskundigen onder ons dus. Helllup, ik weet het niet meer.

Groet, Jeroen

Geplaatst door

geronimo778 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou toch de aandrijfassen eens goed bekijken....

Alfamenke 0
badge

16 jaar

Hoe controleer ik die?

geronimo778 0

16 jaar

Zet de auto op een brug, pak de assen eens stevig vast en kijk of ze op en neer speling hebben in de homokineet.

Alfamenke 0
badge

16 jaar

Het heeft even geduurd voor ik kon reageren, maar de aandrijfassen zijn het zeker niet. Totaal geen speling op te bekennen. Draagarmen zijn het ook niet. Wat nu.... Zou het in de bak kunnen zitten?

geronimo778 0

16 jaar

koppelingsplaat versleten,verkeerde slijtage?
kijk je motor-steunen eens na.

jef 75 0

16 jaar

je moet aan je aandrijfassen proberen te draaien als hij op een put of 4 kolombrug staat, op en af heb je altijd wel wat spel maar je moet zo proberern rond te draaien dan voel je vaak een klein beetje spel en dat is de oorzaak van het probleem volgens mij

goofyke 0
badge

16 jaar

HET IS GELUKT!!!!

Het trillen is weg! Het zat m toch in de aandrijfassen. Op de sloop andere gehaald en klaar! Gelijk even de draagarmen vervangen (fuseekogel versleten). Reactieplaten had ik al gedaan. Ik heb gewoon een compleet nieuwe voortrein nu. Alleen nog even uit laten lijnen, stuur staat beetje scheef.

Oh, wat stuurt dat heerlijk nu........

Bedankt voor alle adviezen!

geronimo778 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo GTV of stel zelf een nieuwe vraag.