hallo
ik heb vlede week zaterdag een alfa romeo 1.6 1996 gekocht.
achteraf bleek dat hij niet meer op benzine wilt starten of uberhoud wilt reageren dus hij doet helemaal niks meer op benzine
alle zekeringen zijn goed allemaal nagekeken.
Geplaatst door barichello (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 146? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.
23 Reacties
jeroenmonteyne (0) PRO, 13 jaar geleden
Bezine pomp controleren.
barichello (0), 13 jaar geleden
ok thnxx voor het advies maar hoe kan je het controleren
zijn er misschien nog meer dingen die kapot kunnen zijn
jeroenmonteyne (0) PRO, 13 jaar geleden
Doe een benzineslang bij de motor los en kijk of er benzine uit komt als je je contact op zet. Wel oppassen, want als het goed gaat spuit hier een behoorlijke hoeveelheid benzine uit.
barichello (0), 13 jaar geleden
en als er niks uitkomt dan is de pomp kapot
en wat kan er nog meer aan de hand wezen als de pomp het wel gewoon doet
Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden
Heb je wel benzine in je tank?
barichello (0), 13 jaar geleden
ja zeker weten zit bijna helemaal vol
barichello (0), 13 jaar geleden
hallo
ik ben er verschijnlijk achtergekomen waarom hij niet op benzine loop.
maar nu had ik een vraagje waar loop de stroom kabel van je benzinepomp want ik ben er inmiddels achter dat de pomp niet werkt.
maar we zien alleen de leidingen lopen van de benzine maar geen stroom kabel waardoor de pomp geen stroom kan krijgen dus mij vraag was van loop die stroom kabel ook langs die leidingen.
WhizzMan (0), 13 jaar geleden
Ik vind het wel knap dat je de auto gestart krijgt zonder benzine, want op gas start een 146 niet (vialle lpi). De bedrading van de pomp loopt niet onder de bodemplaat, maar bovenlangs over de bodemplaat heen. In je kofferruimte zit in de vloer een "luikje" waardoor je bij de pomp kan.
Wat meer voor de hand ligt, is dat de schakelaar onder de bestuurdersstoel (de crash-schakelaar) los is getrild, knop indrukken en nog een keer proberen dus. Een andere optie is dat het relais voor de benzinepomp niet goed meer is of het relaisvoetje daarvoor. Bij de accubak zitten een stel relais en zekeringen. Die hangen in weer en wind en de voetjes en soms de relais zijn behoorlijk verroest vaak. Die controleren, ook de onderkant van de voetjes goed bekijken, want vaak zit het daar in.
barichello (0), 13 jaar geleden
kan je die schakelaar zo zien zitten onder de bestuurders stoel of moet je van alles weg halen
en waar zit de relais van de benzinepomp
of makkelijker gezegd hoe kom je bij die dingen
WhizzMan (0), 13 jaar geleden
Die schakelaar zit op de dwarsbalk op de vloer onder de stoel. Met een zaklampje zie je hem zo zitten, als je vanuit de voetenruimte van de bestuurder kijkt. Bovenop zit een drukknop.
De relais voor de brandstofpomp zit aan de accubak voorin vast. Als de auto nieuw is, zitten daar 1 of 2 zwarte dekseltjes overheen geschoven, die missen vaak bij oudere auto's. Er zitten meerdere relais daar, 2 tot 5 stuks afhankelijk van de uitvoering, bouwjaar en opties en zo. Een van die relais is van je brandstofpomp en bij het op kontakt zetten van de auto moet je die onmiddelijk horen klikken en na een paar seconden weer uit horen gaan. Dat is dus zonder starten, maar alleen bij op kontakt zetten.
barichello (0), 13 jaar geleden
hallo ik heb drie zekeringen gevonden en die knop maar alsi k op die knop druk gebeurd nisk maar bij die zekeringen brand de middelste elkekeer door en dat is een dat is kleur rood
WhizzMan (0), 13 jaar geleden
Je kan inplaats van de zekering een lamp van 20 (21?) watt zetten met wat stekkertjes en draadjes. Als die lamp fel gaat branden, weet je dat je nog een sluiting hebt. Als je de stekker van je pomp lostrekt en de lamp gaat uit, weet je dat het in dat circuit zit en dan is je pomp waarschijnlijk vast geslagen. Anders zal je verder moeten gaan zoeken in welk circuit de sluiting zit, dan gaat een werkplaatshandboek er bij helpen.
Oh, voor de zekerheid, rood is 10A. Ik zou geen zwaardere plaatsen, dat geeft over het algemeen alleen maar brand en is geen oplossing.
barichello (0), 13 jaar geleden
en sinds vandaag loopt ie 2 seconden af en toe op bezine en dan slaat ie weer uit
WhizzMan (0), 13 jaar geleden
Weet je zeker dat dat benzine is en niet nog een restantje gas? Hoor je de benzinepomp een paar seconden draaien als je de auto op kontakt zet maar niet start? Heb je ondertussen wel benzinedruk?
barichello (0), 13 jaar geleden
ja dat klopt maar wat zou het dan kunnen wezen ik zat te denken aan de ontsteking zoals bougies enzo
WhizzMan (0), 13 jaar geleden
Als het je bougies of zo zijn, zou je op gas ook problemen hebben. Weet je zeker dat je benzinedruk hebt nu?
barichello (0), 13 jaar geleden
nee dat is ook zo maar wat kan het nog meer wezen want ik weet niet zeker of ik druk heb op me benzinepomp maar mij lijkt als ie heel ff kan doen dan heb je druk erop
WhizzMan (0), 13 jaar geleden
Als dat ook op benzine is. Je kan een brandstofslang losmaken onder de motorkap en dan (met z'n tweeen) even kijken of er benzine uit spuit als je het kontakt aan zet. Pas op, benzine is brandbaar, slecht voor je gezondheid en helemaal slecht voor je gezondheid als je het in je ogen, neus, mond en dergelijke krijgt. Doe dit dus in de open lucht en pas op met je ogen, vuur etc.
Zolang jij niet weet of je brandstofdruk hebt en de auto loopt wel op gas, kan je er het beste maar van uit gaan dat het enige wat het niet goed doet, de benzine is.
barichello (0), 13 jaar geleden
ja maar waar zit die slang heb bijna helemaal geen verstand van auto's laat het wel door de garage na kijken zel ploeterem kan alleen maar meer problemen geven
maar bedankt voor het advies
barichello (0), 13 jaar geleden
hallo ik ben er achter gekomen dat de pomp niet kapot is ik heb hem vandaag uit laten lezen
en deze foucoeds kwamen naar boven
toerenteller 1111/111 hij gaf eerst deze aan 111 en toen later 1111
lambasensor als ik het goed zeg
en iets van de onsteking
WhizzMan (0), 13 jaar geleden
Je kan met uitlezen helemaal niet zien of een benzinepomp stuk is bij jouw auto.
Toerenteller kan je ook niet uitlezen, dus die foutcode klopt ook niet.
Welke lambdasensor foutmelding kreeg je? Er zijn er meerdere en de meeste zijn geen foute lambdasensor, maar een waarde die hij meet die niet klopt met een andere oorzaak dan de sensor.
"Iets met de ontsteking" kan je door een forum ook niet.
Doet je auto het nu al weer op benzine?
anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden
deze heeft toch benzine injectoren???laat ze maar ultrasoon reinigen
WhizzMan (0), 13 jaar geleden
Wat zou ultrasoonreinigen van benzineinjectoren helpen als de brandstofpomp niet loopt? Bij vuile injectoren loopt de auto over het algemeen nog wel, in dit geval niet, dus ook daarmee kan ik dit advies niet rijmen.