auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Alfa Romeo 146: start niet meer op benzine alleen op LPG dringend advies

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

hallo
ik heb vlede week zaterdag een alfa romeo 1.6 1996 gekocht.
achteraf bleek dat hij niet meer op benzine wilt starten of uberhoud wilt reageren dus hij doet helemaal niks meer op benzine
alle zekeringen zijn goed allemaal nagekeken.

Geplaatst door

barichello (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bezine pomp controleren.

ok thnxx voor het advies maar hoe kan je het controleren
zijn er misschien nog meer dingen die kapot kunnen zijn

barichello 0

14 jaar

Doe een benzineslang bij de motor los en kijk of er benzine uit komt als je je contact op zet. Wel oppassen, want als het goed gaat spuit hier een behoorlijke hoeveelheid benzine uit.

en als er niks uitkomt dan is de pomp kapot
en wat kan er nog meer aan de hand wezen als de pomp het wel gewoon doet

barichello 0

14 jaar

Heb je wel benzine in je tank?

Hendrik4290 0
badge

14 jaar

ja zeker weten zit bijna helemaal vol

barichello 0

14 jaar

hallo
ik ben er verschijnlijk achtergekomen waarom hij niet op benzine loop.
maar nu had ik een vraagje waar loop de stroom kabel van je benzinepomp want ik ben er inmiddels achter dat de pomp niet werkt.
maar we zien alleen de leidingen lopen van de benzine maar geen stroom kabel waardoor de pomp geen stroom kan krijgen dus mij vraag was van loop die stroom kabel ook langs die leidingen.

barichello 0

14 jaar

Ik vind het wel knap dat je de auto gestart krijgt zonder benzine, want op gas start een 146 niet (vialle lpi). De bedrading van de pomp loopt niet onder de bodemplaat, maar bovenlangs over de bodemplaat heen. In je kofferruimte zit in de vloer een "luikje" waardoor je bij de pomp kan.

Wat meer voor de hand ligt, is dat de schakelaar onder de bestuurdersstoel (de crash-schakelaar) los is getrild, knop indrukken en nog een keer proberen dus. Een andere optie is dat het relais voor de benzinepomp niet goed meer is of het relaisvoetje daarvoor. Bij de accubak zitten een stel relais en zekeringen. Die hangen in weer en wind en de voetjes en soms de relais zijn behoorlijk verroest vaak. Die controleren, ook de onderkant van de voetjes goed bekijken, want vaak zit het daar in.

WhizzMan 0

14 jaar

kan je die schakelaar zo zien zitten onder de bestuurders stoel of moet je van alles weg halen
en waar zit de relais van de benzinepomp
of makkelijker gezegd hoe kom je bij die dingen

barichello 0

14 jaar

Die schakelaar zit op de dwarsbalk op de vloer onder de stoel. Met een zaklampje zie je hem zo zitten, als je vanuit de voetenruimte van de bestuurder kijkt. Bovenop zit een drukknop.

De relais voor de brandstofpomp zit aan de accubak voorin vast. Als de auto nieuw is, zitten daar 1 of 2 zwarte dekseltjes overheen geschoven, die missen vaak bij oudere auto's. Er zitten meerdere relais daar, 2 tot 5 stuks afhankelijk van de uitvoering, bouwjaar en opties en zo. Een van die relais is van je brandstofpomp en bij het op kontakt zetten van de auto moet je die onmiddelijk horen klikken en na een paar seconden weer uit horen gaan. Dat is dus zonder starten, maar alleen bij op kontakt zetten.

WhizzMan 0

14 jaar

hallo ik heb drie zekeringen gevonden en die knop maar alsi k op die knop druk gebeurd nisk maar bij die zekeringen brand de middelste elkekeer door en dat is een dat is kleur rood

barichello 0

14 jaar

Je kan inplaats van de zekering een lamp van 20 (21?) watt zetten met wat stekkertjes en draadjes. Als die lamp fel gaat branden, weet je dat je nog een sluiting hebt. Als je de stekker van je pomp lostrekt en de lamp gaat uit, weet je dat het in dat circuit zit en dan is je pomp waarschijnlijk vast geslagen. Anders zal je verder moeten gaan zoeken in welk circuit de sluiting zit, dan gaat een werkplaatshandboek er bij helpen.

Oh, voor de zekerheid, rood is 10A. Ik zou geen zwaardere plaatsen, dat geeft over het algemeen alleen maar brand en is geen oplossing.

WhizzMan 0

14 jaar

en sinds vandaag loopt ie 2 seconden af en toe op bezine en dan slaat ie weer uit

barichello 0

14 jaar

Weet je zeker dat dat benzine is en niet nog een restantje gas? Hoor je de benzinepomp een paar seconden draaien als je de auto op kontakt zet maar niet start? Heb je ondertussen wel benzinedruk?

WhizzMan 0

14 jaar

ja dat klopt maar wat zou het dan kunnen wezen ik zat te denken aan de ontsteking zoals bougies enzo

barichello 0

14 jaar

Als het je bougies of zo zijn, zou je op gas ook problemen hebben. Weet je zeker dat je benzinedruk hebt nu?

WhizzMan 0

14 jaar

nee dat is ook zo maar wat kan het nog meer wezen want ik weet niet zeker of ik druk heb op me benzinepomp maar mij lijkt als ie heel ff kan doen dan heb je druk erop

barichello 0

14 jaar

Als dat ook op benzine is. Je kan een brandstofslang losmaken onder de motorkap en dan (met z'n tweeen) even kijken of er benzine uit spuit als je het kontakt aan zet. Pas op, benzine is brandbaar, slecht voor je gezondheid en helemaal slecht voor je gezondheid als je het in je ogen, neus, mond en dergelijke krijgt. Doe dit dus in de open lucht en pas op met je ogen, vuur etc.

Zolang jij niet weet of je brandstofdruk hebt en de auto loopt wel op gas, kan je er het beste maar van uit gaan dat het enige wat het niet goed doet, de benzine is.

WhizzMan 0

14 jaar

ja maar waar zit die slang heb bijna helemaal geen verstand van auto's laat het wel door de garage na kijken zel ploeterem kan alleen maar meer problemen geven
maar bedankt voor het advies

barichello 0

14 jaar

hallo ik ben er achter gekomen dat de pomp niet kapot is ik heb hem vandaag uit laten lezen
en deze foucoeds kwamen naar boven


toerenteller 1111/111 hij gaf eerst deze aan 111 en toen later 1111
lambasensor als ik het goed zeg
en iets van de onsteking

barichello 0

14 jaar

Je kan met uitlezen helemaal niet zien of een benzinepomp stuk is bij jouw auto.

Toerenteller kan je ook niet uitlezen, dus die foutcode klopt ook niet.

Welke lambdasensor foutmelding kreeg je? Er zijn er meerdere en de meeste zijn geen foute lambdasensor, maar een waarde die hij meet die niet klopt met een andere oorzaak dan de sensor.

"Iets met de ontsteking" kan je door een forum ook niet.

Doet je auto het nu al weer op benzine?

WhizzMan 0

14 jaar

deze heeft toch benzine injectoren???laat ze maar ultrasoon reinigen

Wat zou ultrasoonreinigen van benzineinjectoren helpen als de brandstofpomp niet loopt? Bij vuile injectoren loopt de auto over het algemeen nog wel, in dit geval niet, dus ook daarmee kan ik dit advies niet rijmen.

WhizzMan 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.