heb hier een alfa 164 staan met het volgende probleem.
zodra je circa 5 minuten met de auto gereden hebt begint het probleem
bij stationaire loop (voor stoplicht) schiet het toerental omhoog naar 3000 toeren
als je dan 1 of 2 keer gas geeft , daalt het toerental weer , voor even.
als je in de stad rijdt (langzaam) schiet de auto in 1 keer vooruit en gaat
automatisch sneller rijden , je moet dan remmen om geen brokken
te maken.
ik denk zelf aan het gasklephuis of de sensor hiervan .
maar voor dat ik hier mee begin , graag wat tips over wat het eventueel
nog meer kan zijn .
meschien bekende merk of type problemen.
ik hoor het graag van jullie .
gr. Tinus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Tinus,
Ik heb een BMW 3 serie gehad met een "gallopperende motor" bij stationair. Dit was de choke/stationair-servo die een bypass vormt bij de luchtweger om het stat. toerental te regelen. Deze was vervuild waardoor die licht haperde en dus trager reageerde. Gevolg dat het stationair toerental steeds erg opliep om vervolgens weer naar normaal terug te zakken. (Onder het rijden had ik overigens nergens last van.) Uiteindelijk heb ik de servo met remmenreiniger gespoeld waarna het probleem lange tijd weg was. Een nieuw servo koste toen voor mij ongeveer 200 euro, dus eens in de zoveel tijd schoonspoelen was goedkoper. Weet niet of jouw probleem hierdoor veroorzaakt wordt, maar probeer het eens. De simpelste manier is om de stekker van de servo los te trekken waardoor deze niets meer doet. De BMW gaat dan op noodloop en bij mij was het probleem dan ook weg.
ok zal zondag eens gaan kijken wat het probleem is , de auto is van een kennis
en hij kan niet zonder , dus ik hoop dat ik het probleem kan opsporen .
ik hou jullie op de hoogte van alles.
gr. tinus
17 jaar
gasklephuis gereinigd - geen verbetering - heb nog vanalles na gekeken ,
maar kon helaas niets vinden , de kennis van mij heeft de auto dinsdag naar
de garage gebracht , hij staat er al 2 dagen , de monteur heeft het nog niet
op kunnen lossen , maar heb er wel alle vertrouwen in dat het hem lukt.
gr. tinus
17 jaar
hebben wij gehad met een mazda 121 ( 1988'er )
die gaf zelf gas, alsof een zenuwachtig straatracertje voor een stoplicht stond...
bleek een vacuum probleem te zijn, vacuum klep losgekoppeld en probleem was weg
( heb de oplossing van dit probleem geplaatst onder Mazda 121 )
Jammer dat het niet gelukt is, hopen dat het die monteur snel zal lukken.... En de rekening meevalt!!!
Groeten,
Edgar
17 jaar
Hoi Tinus ik heb hetzelfde gehad,echt irritant en het probleem niet te vinden.
Bij mij was het de inlaatpakking die lek was en daardoor trok de motor valse lucht.
Het duurde bij mij 3 weken eer dit probleem aan het licht kwam.
gr Serany
17 jaar
de auto is terug van de garage , de monteur heeft een reinigings middel bij de
brandstof toegevoegt en het gasklephuis nog eens gereinigd .
de auto rijdt op dit moment weer goed ...... de monteur zei dat het reinigings-
middel eerst zijn werk moet doen .
kosten voor dit alles vielen eigenlijk wel mee 155,50 .
het probleem kon wel over een tijdje terug keren volgens de monteur.
gr en thanx Tinus
17 jaar
Wellicht wat laat,maar misschien hebben anderen er ook wat aan:
Ik had hetzelfde en het bleek dat mijn inlaatrubbers verstaft waren, even vervangen a 7,00 per stuk en klaar!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 164 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar