Alfa Romeo 164: koppeling & drukgroep wisselen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2l ts

Wat eruit /los moet als volgd:

Het linker voorwiel bestuurderszijde eraf binnenspatscherm,2 bevestigingbouten versnellingsbak plunjer hulpkoppelingscylinder losnemen door zegerring weg te nemen & alle bakbouten mn. 5stuks omgeving
startmotor( lastig bereikbaar.)
Vanaf de motorkap bereikbaar het injectieblok inclusief het luchtfilter & bevestiging ontstekingsblok verder
de bougies eventueel aan een zijde van alle cylinders losnemen(vanwege het gemakkelijk roteren van de starterskrans)
Hierbij is het niet noodzakelijk de veerpoot weg te nemen, deze doet dienst als tilarm ism.met je standaard
krikslinger( haakje hiervan nadat het slingergedeelte in de schroefveer word gestoken haak je in de stuuras)
Dit natuurlijk nadat de 3 boutverbindingen van het stuurfusekogel gebied zijn losgenomen.
Uiteraard gaat ook de massalitze(vlechtdraad koper) eraf.

Wat nodig is om over de stuurarmhouder heen te komen met je versnellingsbak is een krikpunt op je motorcarter(hoekpunt) dmv.blokje hout ertussen ivm. beschadigen.
Voldoende blijkt met garagekrik het krikpunt linksvoor bestuurderszijde te nemen helemaal omhoog te zetten
en met een willekeurige 2 de krik het motorcarter te pakken net zolang tot het aandrijfgedeelte boven de stuurarmhouder uit komt.
Gebruik met beleid een breekijzer eventueel met een blokje hout.
Na het loskomen van de bak loopt er vernellingbakolie uit de steekaskering.

Bij het monteren:

Doe volledig drukgroep & oliekeerring steekas gelijktijdig
belangrijk is vnl. centrering koppelingsplaat bv. (ivm.ruimtegebrek stukje rondhout eventueel opvullen met tape
tot juiste diameter plaatsen)kan later doorgezaagd worden.
Check na afloop de juistheid van het midden aan de rand (moet exact gelijkvallen met de buitenrand drukplaat)
vork tegen druklager is van belang dat positie gewaarborgd blijft & kan afhankelijk van uitvoering lager 180graden verschillen in vrije ruimte behuizing.
Enige garantie geeft het terugplaatsen versnellingsbak dat het 1 tot 2 cm. voor de motorbehuizing in eenkeer
moet lukken zonder "geweld" toe te passen let wel eea. moet in een lijn komen te staan dus dient maximaal
het motorcarter opgekrikt te worden.
Doe een sneltest met de koppelingshevel na het plaatsen of er geen speling meer op staat.

Succes
Wilhelm Kalf

Geplaatst door

wkalll (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

?

Wat is hier de bedoeling van???????????????????

jan5047 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 164 of stel zelf een nieuwe vraag.