Wij hebben hier een 156 staan waar de ventilator motor ( van de kachel ) continu op de hoogste stand blijft draaien , dit is dus niet meer door de schakelaar te regelen , ook blijft deze gewoon vrolijk verderdraaien als de sleutel uit het contackt gehaald word , het enigste wat we nu kunnen doen is de hoofd zekering er uit halen
Heeft iemand hier ervaring mee ? we gaan er morgen weer mee verder
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inmiddels is ook de radio los , zodat die de const.stroom niet naar de geschakelde plus , kan ; doorverbinden;
Weerstand kachelventilator defect.
deze net helemaal gedemonteerd , dan doet de ventilator helemaal niets ( het lijkt mij dat hij het op contackt dan op de hoogste stand wel zou moeten werken )
Aanjager wordt volgens mij massa geregeld vanuit weertand.Wanneer je de weerstand er vantussen neemt is de massaverbinding weg.
Weerstand al doorgemeten?
Nee nog niet gemeten, ik heb nog geen meetwaarden, of heb jij die toevallig. Het is een weerstand met een dikke oranje kabel, en een dikke zwarte kabel en aan de andere kant zit een 4-polige stekker met 4 dunne kabeltjes: blauw, geel, rood, zwart. Ik heb hem opengemaakt en aan de printplaat is niks aparts te zien.
Ik zoek me wezenloos in de schema`s , maar kan hem niet vinden.
Ik denk dat de dikke oranje en zwarte de voeding is en de 4 draden op de stekker:
stand 1 blauw hoogste weerstand
stand 2 geel minder weerstand
stand 3 rood nog minder weerstand
stand 4 geen weerstand (volop draaien dus)
zwart massa
mvg,
Hans.
alvast hartsikke bedankt , maar als het al de weerstand is dan zou hij toch niet de ventilator motor blijven bekrachtigen bij uit geschakeld contackt ?
vandaag weer verder gegaan met de storing , nu info van alfa gehad , er moet constant stroom op de kachel weerstand bliijven staan , en na wat metingen bleek dus dat de kachelweerstand toch kapot was , deze vervangen en het probleem is nu opgelost iedereen alvast bedankt voor jullie hulp en het mee denken
heb zelfde probleem
waar zit deze weerstand ?
kwestie van zo snel mogelijk t ekunnen werken en geen volledig dashbord af te breken
dat heeft met een storing te maken hoop niet dat er een heel nieuwe kabel boom in moet want dan maakt hij mishien contact met de injectie als je de relle van de injectie eruit haalt en als die dan stil valt dan kan je vanuit daar verder zoeken want ik heb het ook mee gemaakt en bij mij moest de kabels vervangen worden omdat ie contact maakte met de injectie en daardoor starte op een gegeven moment de auto niet meer
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar