Vraagje;
Ik heb sinds kort een 156 1.9 jtd sportwagon alleen vind ik dat het erg lang duurt voordat de auto op snelheid komt is dit normaal?
van 0 tot 100 gaat redelijk maar dan richting de 140 dat duurt een eeuwigheid.
top zit tussen de 140 / 160 voor ik op die snelheid zit ben ik wel +/- 10 km verder.
heeft iemand dit probleem ook of is dat normaal?
m.v.g.
Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Trek de stekker van de luchtdebietmeter er eens af. Als het dan beter gaat dan is die stuk.
Hallo Jeroen,
bedankt voor je reactie,
heb de alfa nog maar net kun je me vertelellen ( ongeveer ) waar deze zit
b.v.d.
Mark
16 jaar
Als je voor de de motor staat. Dan heb je aan de rechter kant de batterij. Daarvoor wat meer naar beneden zit de luchtfilter daar komt een buis uit met daarin de luchtmassa meter. Die stekker er even af halen.
[quote=jeroenmonteyne]Als je voor de de motor staat. Dan heb je aan de rechter kant de batterij. Daarvoor wat meer naar beneden zit de luchtfilter daar komt een buis uit met daarin de luchtmassa meter. Die stekker er even af halen.[/quote]
ff voor de beeldvorming :
[img]http://i180.photobucket.com/albums/x227/...[/img]
naar ( bijna de ) topsnelheid, met een gechipte JTD :
[url=http://s180.photobucket.com/albums/x227/...][img]http://i180.photobucket.com/albums/x227/...[/img][/url]
vlak voor de brug stond 190 op de teller...
Hallo Erka,
Ik heb op de foto een pijl gezet waarvan ik denk dat het de juiste stekker is.
Zou je dit kunnen beantwoorden.
[url=http://imageshack.us][img]http://img183.imageshack.us/img183/7711/...[/img][/url]
Met vriendelijke groet,
Mark
16 jaar
helemaal goed, dat is de stekker van de LMM !!
gaat het na het lostrekken van die stekker beter, dus dan loopt de JTD in zijn standaard programma ( soort Noodloop )
dan is de LMM definitief aan zijn einde...
overigens, zou ze niet de kost willen geven die, zonder dat ze het weten, rondrijden met een losgekoppelde Lucht Massa Meter.
Mocht de LMM defect zijn, laat je niet verleiden door een goedkope immitatie, daar kun je wel eens van terug komen...
de ervaringen binnen de 156 club zijn dermate dat men altijd adviseerd voor een originele te kiezen.
Kan het kwaad als je zonder aangesloten LMM rijdt.
gr
Mark
16 jaar
[quote=Brutus501]Kan het kwaad als je zonder aangesloten LMM rijdt.
gr
Mark[/quote]
er rijden waarschijnlijk wel meer mensen rond met een losgekoppelde LMM...( jtd )
de ECU draait dan op een voorgeprogrammeerd programma, een soort van Noodloop.
als je niet beter weet merk je er weinig van.
bij bv een C-Klasse ( w202 ) merk je dus wel dat de ECU in noodloop gaat, de fut is er helemaal
uit, maar bij een JTD blijft er nog steeds redelijk wat vermogen over...je kunt je weg dus veilig vervolgen....
het zal dus weinig kwaad kunnen om een tijdje met een losgekoppelde LMM te rijden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar