Wie weet waar de bevriezings sensor zit van de verdamper.
Type is AR 156 sportwagon 1.9 JTD 8V, is tussen type model met interieur van model 2003-2006
Kachel kleppen ( en 4 electrische stelmotoren ) werken naar behoren en kunnen met uitleesapp worden aangestuurd.
Zitten geen foutmeldingen in climatronic systeem.
Buiten temp en binnen temp worden goed weer gegeven.
Motor temp is in orde , recentelijk thermostaat vervangen.
Binnen temp ingang propellertje draait ook.
Kachel motor etc werkt allemaal.
Tijdens langere rit hoor je dat er geen lucht meer het kachelhuis in gaat, kachelmotor draait dan volop ( afhankelijk hoe je deze zelf instelt ), dan hoor je de luchtstroom geblokkerd worden en komt er parktisch uit geen 1 rooster nog ergens lucht.
Haal het interieur filter los dan verdwijnt het geluid en kan de aangezogen / geblazen lucht weg ( ontsnappen ).
De lucht komt niet meer door de verdamper en kachelradiator, lijkt op bevriezing.
De dikke leiding van AC pomp naar shutbord bevriest geheel met dik ijs en en binnen wordt de het kachelhuis ijskoud.
AC pomp aan uit schakeling werkt met aan en uit zetten.
Je hoort de AC koppeling ook schakelen tijdens het wegrijden / optrekken uit stilstaand, dit is normaal. Er zit voldoende koudemiddel in AC systeem.
Mijn idee is dat de bevriezingschakelaar ( kan ik niet zien met uitlezen ) niet meer werkt of het blok / expansie ventiel is de weg kwijt.
Iemand ooit dit mee gemaakt ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uiteindelijk toch net te weinig koelmiddel in het systeem, daardoor ging het expansie ventiel de mist in.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar