Bij ca. 1800-2000 tpm (vooral bij ca. 50km/h nogal hinderlijk) zaagt de motor van een 1.9 JTD uit '98 lichtelijk. Hierbij moet je gevoelsmatig blijven corrigeren met gaspedaal om snelheid constant te houden. Loopt verder zeer goed.
Volgens 'kenners' ligt dit aan de bestaande software.
Heb zelf het vermoeden de EGR klep.
Kan ik deze afpluggen zonder motor anders (thermisch, vervuiling etc..) te belasten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee je kunt de egr klep miet afsluiten omdat deze gekopeld is
aan het motor management verder heb ik het nog nooit mee gemaaktdat de egr klep iets van betekenis heeft op het zagen van de motor verder is het moeilijk om te zeggen of dat zagen wel uit de motor komt en niet uit de versnellings bak omdat dit ook nog wel eens voorkomt.
Wat bedoel je met zagen van de motor? Ik ben in het bezit van een 156 uit '99 met een 1.9 JTD (100000km op de teller), en deze vertoont bij 1800 rpm ongeveer 50km/h(in de 3e versnelling)licht schokken. En dat komt voor zover ik heb gemerkt alleen voor bij dat toerental en die snelheid, verder zijn er motorisch geen problemen. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit verschijnsel hebben of kennen.
20 jaar
Het is een bekend verschijnsel net als de "dip" bij 2800 toeren. Dit is te verhelpen door het managment aan te passen.
op www.squadra-tuning.com valt hier genoeg over te lezen
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar