👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik heb iets heel stoms gedaan. Lange tijd mn olie niet gecontroleerd en ik reed van de week ineens met een hoop geratel uit het blok. Gestopt en de olie gecheckt maar nada. Nu heeft het blok natuurlijk een oplazer gehad. Is het de moeite om het blok te laten reviseren en iemand een idee wat je daar voor kwijt bent. Of een ruilblok?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gezien het bouwjaar van de auto, gekoppeld aan dagwaarde.... is het de moeite niet meer waard..
voor een goede gebruikte motor betaal je zomaar tussen de 1000/1250.- ex montage..
paul,
Ok thanks,
Das niet zo mooi. Ik kan dus maar beter gaan kijken voor een andere auto? Ik zal wel krijgen wat de gek er voor geeft voor mijn auto.
18 jaar
voor jou zal de auto veel meer waarde hebben? kan ik me ook best indenken, maar denk helder, je zou hem kunnen repareren maar het blijft een auto van 94, de waarde zal echt niet stijgen... het is een kwestie van afwegen... verstandig lijkt mij.. om de centen mooi in de zak te houden en deze mede te besteden aan een vervangende auto.... ''dan doe je het nooit verkeert''
paul,
Zou er eerst weer es wat van die broodnodige vloeistof inkieperen, en dan nog es horen. Voor mijn part wat toevoeging erbij, en me niet al te veel illusies maken dat het goed komt. Stukkie rijden of ie iets stiller wordt.
En anders, jammer dan. Hij was al weinig waard met goeie motor, nu is tie nog steeds weinig waard.
Sytze
[quote=oilap]Een ruilmotor van een sloperij gespecialiseerd in Italianen met enige vorm van garantie en evt. inbouw zal je de kop niet kosten, als de carrosserie en de rest van de auto verder in goede staat is, dan wist ik het wel![/quote]
dit zijn nog eens adviezen.. alleen vereweg van het werkelijke.
een alfa van 94, met een waarde van LET wel 1000,- euro (bij inruil) (eigelijk is ie een vrijwaring waard) en daar minstens 1750, aan gaan verbrassen....?
ik hoop maar dat de vraagsteller NET iets slimmer is..... en zijn verstand volgt ipv zijn hart....
paul,
Laten we bij het begin beginnen.. hoeveel olie moest erin? en hoe loopt de auto nu nadat je alles weer op peil hebt?
als je een nokkenasverstelling hebt, beginnen deze ook wel eens te ratelen, kwaaltje van sommige typen motoren, hier zijn revisiesetjes voor te krijgen, ik zou dit eerst een even laten nakijken.
succes Marcel
Hebben deze dingen dat al, Marcel???
Er moest bijna 4 liter olie in....:(
18 jaar
Ai, da's wel veel.. als je niet ver hoeft te rijden zou ik zeggen, olie erin en gewoon eens kijken hoe het gaat. Je hebt het namelijk helemaal niet over een olielampje gehad en die herrie was redelijk spontaan komen opzetten. Voor mij indicatoren dat je nog net aan de goeie kant van de fatale streep kan zitten.
Ik zou het wel een tijdelijk gokje waard vinden. Of je moet de mogelijkheid/middelen hebben de auto in te ruilen voor wat anders (en nooit meer bij dat bedrijf terug te komen).
je zou toch zeggen dat der ook weleens een rood lampje heeft gebrand?????????????????? ik gok op het lampje met het oliekannnetje....
Arie...... het gaat hier over zo'n Italiaans "top"produkt..................
Daar werkt weleens iets NIET..................
En nog vaker iets HELEMAAL niet........................................
18 jaar
nounounou, da's wel erg negatief.. Mag ik aanstippen dat de commonrail diesels een italiaanse "uitvinding" zijn? En dat dat vrij aardige machines zijn?
DAT bedoel IK nou juist.........
WEL weten hoe een principe werkt, maar dat dan ook in de praktijk bedrijfszeker maken................???
18 jaar
Nou, vertel eens.. vallen JTD's vaker uit dan andere CR diesels?
ho ho..... mispoes, de jappen begonnen ermee!! toen de italianen er reuk van kregen en zagen dat het ontwerp nog niet helemaal af was en moest wezen, zoals het moest zijn, hebben zei het alvast in productie genomen... onder het motto het werkt we zien wel....
daarna kwamen de klachten
paul,
hmm.. ik ben het niet helemaal eens met je maar goed.. voor het idee; ik wilde alleen het wel erg stereotype geneuzel over italianen van de hand doen. Het zijn echt goede auto's; misschien wat anders dan duitsers maar er zit dan ook wel vaak een prijsverschil tussen.
alex
ieders zijn merk...''toch''
paul,
ow geen probleem.. dat zekers.. jij als verwoed trabant-man :-) Nee, ik vind het altijd naar om van die flauwe standaard dingen te horen als ze niet waar zijn. Als professionals vind ik dat zeker in het Particuliere forum niet netjes.
Klaar wat mij betreft verder; kunnen we de klant hier nog verder helpen?
Nou Alex, hier dan een ontluisterend verhaal van iemand die door zijn baas veroordeeld werd tot het rijden in een Fiat Stilo Abarth..... Nou, WAT een pracht.......!
Maar WAT een ellende.............. Pffffff, man, daar koop je toch geen auto voor??
Continue electyr. storingen, airbags die het niet doen, portieren die zomaar in de bocht openzwaaien, startproblemen die de dealer na 150.000 km NOG STEEDS NIET WEET OP TE LOSSEN!!!!!
Nee,k Fiat, Alfa en Lancia: dan rijdt u DESIGN!!!!!!!
(met bijbehorende ellende.....................)
18 jaar
[quote=Alex218]ow geen probleem.. dat zekers.. jij als verwoed trabant-man :-) Nee, ik vind het altijd naar om van die flauwe standaard dingen te horen als ze niet waar zijn. Als professionals vind ik dat zeker in het Particuliere forum niet netjes.
Klaar wat mij betreft verder; kunnen we de klant hier nog verder helpen?[/quote]
tja.. alex, we kunnen helaas ook niet alles onder stoelen of banken steken, en ook zeker niet met oogkleppen op gaan lopen... ook prof's spreken hier uit ervaring en uiten zich over bepaalde merken.... daar gaan we geen doekjes om winden... we gaan recht door zee.... links is links... rechts is rechts..
de waarheid heeft 1 slechte eigenschap...deze kan ontzettend hard zijn... je moet er maar tegen kunnen als mens...
paul,
De ANWB was altijd HEEL blij met ons......
Gek he.................???
18 jaar
En waarom dat kreng werd opgekrikt???
Omdat die zogenaamde kenners van designe (=dealers) die hun ellendige Italiaanse storingstroep niet eenbs kennen, het startprobleem NIET^wisten op te lossen binnen 150.000 km en 3 jaar........
Doe mij dan maar wat minder design en wat MEERR starten!
18 jaar
Troep........................
18 jaar
kan ook een keer... test na 7 jaar! dan nog wat: je neemt behoorlijk grote sprongen... hoge bomen vangen veel wind... nederland ligt bezaait met vw.. dit is net de reden dat men veel meer meer manken verneemt dan bij de overige merken... zit soort gevallen zijn vergelijkbaar met een drupel op een gloeiende plaat.
paul,
Ja, veel klachten gehoord van Lamborghini.......??
Nee....!
Gek, he...?
18 jaar
Inmiddels toch ook een VW produkt en totaal geen klachten...............
Kwestie van cijfertjes interpreteren....???
18 jaar
Alsof die Toyota's Corolla en Avensis Verso zo goed scoren bij hun trillingsgevoeligheid........!!!
18 jaar
In mijn ogen gewoon dom gelul: je moet kijken naar het totale verkoop aantal.
Veel verkocht dus mveel klachten: is dat vreemd??
Hoeveel Lambo's komt U tegen per dag...???
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar