Wat is beter : na een volle tank tot half gereden te hebben , weer vol tanken,
of vanaf een volle tank , door te rijden tot deze bijna leeg is en dan pas weer tanken.
Waarom ik hier aan denk is het punt dat er condens aan de binnenwand kan ontstaan bij koud weer.
Als je eerder tankt, dan is het koude tankoppervlak kleiner dan wanneer de tank bija leeg is, dus minder condens( water) in de brandstof.
Of zie ik dit verkeerd?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou in theorie heb je gelijk maat dat is niet iets waar je rekening mee hoeft tehouden hoor.
ik zelf rijd hem altijd leeg voor dat ik ga tanken dat scheelt heel wat bezoeken aan de pomp.
groetjes jan.
Al bijna 10 jaar ga ik pas diesel tanken als het reserve-lampje gaat branden. Er zit dan nog 7 liter in de tank en binnen 100 km wil ik dan tanken en soms is de tank vrijwel leeg. NOOIT heb ik een (start)probleem ermee gehad door tank-vervuiling of (condens)water. Mijn vermoeden is dat dit komt omdat er geen water en vervuiling opgespaard wordt op de bodem, maar dat dit sterk verdund door de nieuwe volle tank gewoon mee verstookt wordt ! De filters worden bij het reguliere onderhoud bij de dealer vervangen.
Wisizu
13 jaar
ter voorkoming van condens zou je bij elke pomp die je tegenkomt moeten stoppen en dan volgooien om zeker te zijn. Maar bij een auto van tegenwoordig zit er al vaak een kunststof tank, dus ook veel minder condens en een diesel verzamelt onrechtmatigheden in de brandstof in het brandstoffilter, sommige geven het zelfs aan als er te veel water in het filter zit...en sommige fiters kun je zelfs aftappen. Dus gewoon goed onderhoud en geen problemen. Veel 'oude diesel' in je tank kan ook problemen geven bijvoorbeeld bacteriegroei, en dan zit je filter wel heel snel dicht!
Gr
Peco Power
Allen bedankt voor de antwoorden.
13 jaar
tegenwoordig bij kunststof tanken is dat geen probleem, weet nog wel van vroeger bij een bus bedrijf daar werden de bussen altijd afgetankt voor ze in de stalling gingen, om condens en roest in de tank te voorkomen.
op tijd je filter vervangen
en zeker als je thuis een tank met diesel hebt staan (meer kans op condens vorming )
In Nederland een tank met diesel bij huis hebben staan? dat is een enorme waardevermeerdering van je woning! maar je mag niet meer als 100 liter brandstof staan hebben zonder vergunning meende ik, en de enigste die hier dieselopslag hebben zijn agrariers en dergelijke, en dat is dan rode diesel..........
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar