auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Algemeen: handleiding/gebruiksaanwijzing voor dit apparaatje??

zie bijgaande foto. dit is voor op je radiator te zetten en op druk te zetten. wie weet echter precies hoe het te gebruiken verders? ik zet het koelsysteem (koud neem ik aan, anders gevaarlijk) op druk. bijv. op 1 bar.
hoe lang mag het dan duren voordat de druk afneemt? hoeveel mag de druk afnemen?
er zit toch altijd iets lucht bovenin de radiator, dus dan zal de druk toch altijd ietsje afnemen, of zit ik fout?
ik wil het gebruiken voor o.a. klassieke mercedessen.

Geplaatst door

wwww123 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De druk mag niet afnemen....als een systeem lekvrij is, kan de lucht nergens heen.

Hans4040 1435
badge vip badge

10 jaar

dank voor reactie. ik vraag me dan echter af, waar de schaalverdeling voor is enz.. als iemand nog een handleiding van zo'n dergelijk apparaat heeft zou dat leuk zijn. ik kan me ook voorstellen dat bij oudere modellen bijv. de druk iets mag afnemen in een bepaald tijdsbestek. heb namelijk het ding op een paar auto's gebruikt en na een uur of 5 loopt de druk dan iets terug.

wwww123 0

10 jaar

Ik heb een handleiding via de mail naar je toegezonden. De schaalverdeling is om het systeem op een bepaalde druk te kunnen zetten. Meestal iets boven de normale werkdruk van het systeem. Als je verder van de auto en de tester afblijft mag de wijzer niet teruglopen. Dit geeft immers lekkage aan.
Voor je de tester aansluit wel goed het pasvlak van de hals van de radiateur schoonmaken. Is het rubber van de tester nog wel goed? Wellicht insmeren met vaseline voor het aansluiten.



vr.gr. Theo




vr.gr. Theo

dank, heb het ontvangen. het leuke is, dat ik de meter ook kan gebruiken met draaiende motor. als de druk dan oploopt is het ook niet goed ;-). ik lees ook, dat bij de oudere radiatoren je maar tot een halve bar mag gaan, met het op druk zetten. ik had bij mij de druk al op een hele bar gezet. te hoog dus al. zal nog eens testen. neem even aan, dat als de druk gelijk blijft na een aantal uren, dat het dan wel goed is. kleine lekkage op slangen heb ik nog niet gecontrolleerd.

wwww123 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.